Mijn ouders hebben bij Beter Bed voor € 1.498,-twee nieuwe matrassen gekocht. De verkoper vertelde hen dat er een omruilgarantie op zat en dat ze dus geen risico namen bij de aankoop omdat de matrassen latergewoon geruild konden worden.
Nu bevallen de matrassen niet en willen mijn ouders de matrassen daadwerkelijk ruilen. De nieuwe matrassen die zij bijdezelfde winkel, Beter Bed,hebben uitgezocht kosten € 500,- minder dan de oorspronkelijke matrassen.
Beter Bed weigert het verschil in geld uit te keren maar wil slechts een tegoedbon geven. Deze tegoedbon is bovendien slechts één jaar geldig.
Kan dit? Mag Beter Bed die € 500,- gewoon in zijn zak steken?
Als de verkoper in zijn verkooppraatje goede, volledigeinformatie had verstrekt dan had hij direct gezegd dat bij ruilen later geen geld maar tegoedbonnen zouden worden teruggegeven.
Wat kunnen mijn ouders doen om hun geld toch nogterug te krijgen want ze hebben domweg geen behoefte aanandere artikelen voor die € 500,-.
Ron de Kort, Rotterdam