BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Studiekosten terugbetalen werkgever

Bijdrage door gebruiker
12-10-2018
8 reacties

Afgelopen week heb ik mijn ontslag ingediend. Tot 31 december 2018 ben ik nog in dienst.

De werkgever brengt nu 100% van alle studiekosten in rekening.

De door de werkgever betaalde studiekosten komen uit 2015, 2017 en 2018.

Echter staan er verschillen tussen de arbeidsovereenkomst en de personeelsgids. Zie hieronder.

Tekst uit arbeidsovereenkomst:

“Ingeval, na overleg en goedkeuring directie, cursus- of bijscholingskosten worden vergoed of voor u worden betaald, dienen deze voor u betaalde kosten te worden terugbetaald indien de arbeidsovereenkomst binnen drie jaar na behaling van het diploma c.q. certificaat wordt beëindigd. Deelcertificaten gelden niet als een diploma. Bij staking van de studie dienen tussentijdse studiekostenvergoedingen te worden terugbetaald indien de arbeidsovereenkomst binnen drie jaar na uitbetaling wordt beëindigd. De terugbetalingsregeling houdt in dat in het eerste jaar 100%, in het tweede jaar 75% en in het derde jaar 50% moet worden terugbetaald.”

In de personeelsgids staat dat alleen de glijdende schaal van toepassing is op terugbetaling na het behalen van diploma c.q. getuigschrift.

Na beëindiging studie tussentijds wordt 100% van de betaalde bedragen terug betaald.

Mag mijn werkgever 100% van alle betaalde kosten in rekening brengen? Of dient de glijdende schaal te worden toegepast?

P.s.

In arbeidsovereenkomst wel akkoord gegeven personeelsgids.

Alleen geen akkoord bij eventuele wijzigingen door werkgever in personeelsgids.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.