BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Storingen bankautomaten

Bijdrage door gebruiker
03-03-2008
2 reacties

Wanneer je tegenwoordig geld wilt storten of wilt opnemen aan de kas is dat eigenlijk onmogelijk geworden. Zelfsonze ouderen worden tegenwoordig "gedwongen"om alles in en uit automaten te halen. Als er echter een storing is in de automaten, zodat een gedeelte of al het geld "verdwijnt", zijn de banken niet echt happig om je als consument te helpen. Met natuurlijk als grote smoes bij stortingsautomaten, dat zij niet na kunnen gaan hoeveel gelder gestort is.

Aangezien ik nu een kennis heb met dit probleem, het een probleem is wat alleen maar groter gaat worden, naarmate er steeds meer banken hun kantoren sluiten ener in ieder geval bij de FORTIS-bank geen protocol voor is en na veel mailen en bellen het enigeantwoordis datje je geld niet terugkrijgt, heb ik de volgende vraag:

Wat kan jij als consument in dit soort gevallen doen en tot wie kan je je wenden op het moment dat de bank je geld gewoon niet terug wil geven en zich achter deze smoes verschuilt?

Je krijgt natuurlijk een welles nietes verhaal, maar in hoeverrekan een consument er genoegen mee nemen, dat door een storing aan apparatuur van de bank, hij degene is die volledig moet opdraaien voor deze storing?En in hoeverre ligt deze verantwoordelijkheid bij de bank?Hebben banken nog een verplichting dit ergens te melden op het moment dat het grote bedragen betreft?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.