De wetgeving biedt de mogelijkheid om overlijdensrisicoverzekeringen om de 5 jaar af te slutien.Na telefonisch contact met DSB is mij dit ook door hen bevestigd. Vervolgens heb ik schriftelijk tweetal verzekeringen stopgezet met verwijzing naar het wetsartikel. Datum stopzetten zou dan 15-5 zijn (de eerste vijfjaarstermijn). Ik heb dit verzoek overigens ruim voor deze datum ingediend. Vrijdag 18-5 ontving ik een brief dat opzeggen niet mogelijk is omdat ik geen reden van opzeggen genoemd zou hebben. Dat ik dit moet doen is niet in het artikel genoemd en overigens ook niet door DSB zelf die mij "geinstrueerd" heeft hoe de verzekering stop te zetten. De brief vermeld dat ik opnieuw 5 jaar aan de verzekering vast zit. Kortom; DSB ontvangt verzoek stopzetten verzekering(en) met verwijzing naar het wetsartikel waarbij ik gebruik van wens te maken. Houden de brief in hun bezit tot de opzeggingsdatum (mijn geval 15-5). Na deze datum reageren ze op mijn verzoek, geven excuses op voor late reactie en de mededeling dat opzeggen niet mogelijk is omdat ik geen reden genoemd heb. Gebruik maken van de 5 jaars opzeggingsmogelijkheid is overigens in mijn verzoek opgegeven. Vooraf mijn schriftelijk verzoek tot stopzetten is telefonisch is medegedeeld (DSB) dat mijn verzoek inderdaad gehonoreerd wordt. Vervolgens laten ze de brief liggen tot over de opzeggingsdatum en komen dan pas met de reactie terug dat een en ander niet mogelijk is. De datum van 15-5 is op dat moment dus gepasseerd en ik zit opnieuw aan 5 jaar binding met DSB vast.Buitengewoon schandalig en naar oplichting reikende praktijken. Overigens is dit niet de eerste keer voor mij dat ik voorvallen met DSB heb die mijn inziens ongepast en ontoelaatbaar zijn. Niets nieuws, dat weet ik. Ik wil iedereen allert maken wanneer men gebruik maakt van de vijfjaars opzeggingsmogelijkheid dat men tijdig opzegd maar belangrijker nog, in hun opzeggingsbrief om een bevestiging van ontvangst vraagt en bevestiging dat uitbetaling bij DSB geagendeerd is. Verstandig lijkt me dat je een reactietermijn in je brief benoemd en deze natuurlijk aangetekend verstuurd.Blijkbaar vind de firma DSB dat ze zich niet hoeven te houden aan wetgeving. Ook wil ik waarschuwen na (schriftelijk) opzeggen geval van een DSB polis je telefonisch benaderd kunt worden door Postkrediet (zusje DSB). Dit gebeurt dus vanuit een andere naam dan waarop de polis is afgesloten. Men hangt dan een verhaal op dat het verstandig is om verzekeringen niet op te zeggen, dit met een algemene insteek. Ik heb geuit dat ik dit niet wenstte. Vervolgens heb ik een brief ontvangen dat ik in het betreffende telefoongesprek zou hebben aangegeven mijn verzoek tot stopzetting ingetrokken heb. Pure oplichting dus. Kijk hier voor uit.Ik ga er alles aan doen om mijn gewenste verzekering alsnog opgezegd te krijgen. Mocht er iemand een tip hebben verneem ik dit graag.