Afgelopen augustus ben ik naar een festival geweest. Daar had ik een kluisje gehuurd om mijn spullen veilig op te bergen. Bij terugkomst stond de kluis open en was het slot en mijn tas verdwenen. Een medewerker van de kluisverhuur vertelde dat het slot eruit gevallen was (ondeugdelijk slot) en dat dit gezien was door desbetreffende medewerker. Op dat moment zaten mijn spullen nog in de kluis want een andere medewerker heeft in mijn tas gekeken of er waardevolle spullen inzaten. Die heeft hij niet gezien, dit terwijl er een bril, horloge en kleding in zat met een totale waarde van zo'n € 1.050. Vervolgens heeft hij de tas teruggestopt in de kluis met de deur open! Toen ik vervolgens terugkwam waren de spullen uiteraard verdwenen. Ik heb de organisatie hierover gebeld en de aangifte van diefstal en een kopienota van mijn bril (€600) opgestuurd. Deze zijn doorgestuurd naar de verzekering van het verhuurbedrijf. Nu krijg ik echter een brief waarin staat dat ik een vergoeding ontvang van € 200! Dit staat helemaal niet in vergelijking met de geleden schade, zeker niet als bedacht wordt dat het verhuurbedrijf twee maal nalatig is geweest. Eén door een ondeugdelijk slot en twee door mijn spullen niet veilig weg te leggen. Heeft er iemand een idee wat ik hier aan kan doen en wat mijn rechten zijn in dit geval?
Met vriendelijke groet Eric