BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Specsavers en privacy

Bijdrage door gebruiker
12-02-2019
52 keer bekeken
22 reacties
Ik wil een nieuwe bril en bel Specsavers om een afspraak. Ik zit in hun systeem, maar zonder mijn adres. Zij willen mijn adres anders maken zij geen afspraak, i.v.m. de privacy wet, zo zegt de verkoper. Wat daar in staat weet hij niet precies, maar ik moet volledig geregistreerd staan bij hun. Ik begrijp dit niet. Ik betaal zelf voor de bril, het gaat niet via de verzekering, dus waarom willen zij mijn adres? Ik kan geen afspraak maken, zij willen mij nu niet helpen. Hetzelfde had ik met online bestellen van kleding bij Ulla Popken, waar ik kleding bestelde en betaalde en liet afleveren bij hun winkel. Ze weigerden omdat ze mijn adres niet hadden. Kassa heeft meerdere malen gezegd op te passen met het geven van je gegevens aan bedrijven, maar het wordt je onmogelijk gemaakt het niet te doen. Wat staat er in de nieuwe wet dat ik al mijn gegevens moet geven aan bedrijven?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.