Hallo,
Mijn verhaal is als volgt: Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht waarop zonnepanelen zijn geplaatst. Als koper 'eigenaar kan je dus de BTW over de zonnepanelen terug vragen. Hiervoor moet je wel de BTW specificatie ontvangen van de bouwer.
Na vele malen geweigerd te hebben willen ze ons nu wel de specificatie doen toekomen, maar na betaling van € 65,00 administratiekosten. Je snapt natuurlijk wel dat ik het daar niet mee eens ben. Ik heb dus gevraagd om een specificatie van de administratiekosten. Ze willen deze alleen verstrekken nadat ik de € 65,00 heb betaald. Dit is mij ook toegezegd in de mail. Nu heb ik uiteindelijk, met veel tegenzin, betaald, want ik had voor mijn gevoel weinig keuze. Nu weigeren ze alsnog de specificatie administratiekosten toe te zenden, daar zij zeggen dat dit geen verplichting is. De specificatie van de BTW zonnepanelen heb ik uiteindelijk gehad, nadat ik daar ook over moest bellen van waar het bleef.
Ik voel me op z'n zacht gezegd behoorlijk genaaid.
Is het geen verplichting dat een bedrijf zijn administratiekosten moet specificeren als de klant daartoe een verzoek indient?