BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte ervaring met DHL for you

Bijdrage door gebruiker
05-08-2009
19 reacties

Hallo allemaal,Op 24 juni jl. heb ik een pakketje verstuurd via DHL for you. Online label aangemaakt en betaald en natuurlijk ook gekozen voor de optie "extra zeker" die recht geeft op €500,- schadevergoeding bij verlies of diefstal want de inhoud van het pakje had toch een waarde van zo'n €140,- en je weet maar nooit.......... Vervolgens het pakje afgegeven op het DHL servicepunt hier in de buurt.Toen ik na een week nog geen bericht van aflevering had gehad via email (wat standaard gebeurt bij verzenden via DHL for you) ben ik de ontvanger maar eens gaan vragen of zij al wat gezien had: nee dus, maar ze had wel gebeld met DHL en die zeiden dat het vandaag of morgen bezorgd zou gaan worden. Toen ik vervolgens zelf de status van het pakje nog eens gechecked had op de site van DHL stond daar dat er een sorteerfout was opgetreden en dat het pakje op 27 juni zou worden bezorgd.Vreemd, want op het moment dat ik dat zag waren we al en dag of 4 verder, maar goed, meer dan afwachten kun je op zo'n moment niet dus ik heb het maar even zo gelaten. Toen het in de daarop volgende week nog niet was bezorgd ben ik gaan bellen (à €0,80 per minuut, het hele gesprek heeft me €10,00 gekost, zakkenvullers!). Een zinnig antwoord kreeg ik niet want ik moest maar afwachten, het zou wel goedkomen en ze konden niks doen. Omdat ik me nogal slecht geholpen voelde ben ik eens binnen gestapt bij het DHL servicepunt waar ik het pakje heb afgegeven. Zij hebben later die dag contact opgenomen met hun contactpersoon bij DHL die het allemaal "heel vervelend" vond en alles "tot op de bodem" zou gaan uitzoeken en mij "persoonlijk" terug zou bellen..........dat moet nu dus nog gebeuren....... Twee dagen later kreeg ik wel een telefoontje van de geadresseerde van de zending die dus nog steeds niks had ontvangen. Zij had ondertussen ook telefonisch contact gehad met DHL waar haar was verteld dat de verpakking van de zending leeg in het sorteercentrum was aangetroffen.Okay, jammer maar helaas dus: het pakje was toch verzekerd dus dan mijn geld terug graag, incl. de verzendkosten en de telefoonkosten die ik heb gemaakt! Ik een schade formulier ingevuld en opgestuurd. Ondertussen trouwens ook €140,- moeten terugstorten aan de geadresseerde van het pakje. Na een week kreeg ik bericht: wilt u ook nog even een bewijs van waarde opsturen. Prima, ik heb een kopie van mijn bankafschrift gescanned en gemaild waarop de storting te zien was die de geadresseerde mij had gedaan. Dat is nu meer dan twee weken geleden en ik heb niks meer gehoord. Ondertussen heb ik ze nog wel gemaild om te vragen of ze in ieder geval even konden bevestigen dat ze het bankafschrift hadden ontvangen maar ook daar heb ik niks meer op gehoord.Al met al is het nu dus zo'n 6 weken geleden dat ik mijn pakje heb opgestuurd en drie weken geleden dat ik het schadeformulier heb verzonden en het begint nu wel een beetje vervelend te worden. Helemaal omdat het gewoon zeer slecht communiceren met ze is. Ik weiger nog langer te bellen nadat ik al voor meer dan €15,- telefoonkosten heb gemaakt en ik wil gewoon mijn geld terug! Die "extra zeker service" is er toch niet voor niets? Ja, die is er vast en zeker omdat zij ook wel weten dat er dieven in hun organisatie rondlopen, want één ding weet ik zeker: het pakje was zeer goed verpakt! Als de verpakking leeg is aangetroffen, zoals ze ze bij DHL beweren dan is de inhoud moedwillig meegenomen en niet per ongeluk eruit gevallen.Iemand tips of ervaringen waar ik wat mee kan in deze situatie?Ja, niet meer met DHL verzenden natuurlijk, maar daar was ik zelf ook al achter. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.