Hallo,
Ik heb vorig jaar een schenking gekregen(ouders) van iets meer dan 4000. Dit is belastingvrij. Want ik zit onder de grens. Nu is mijn vraag moet ik dat dan opgeven. Volgens de belastingdienst moet dat in box 3. Maar ik zit ruim onder de 19698 euro. (waarde bezittingen). Dus hoefde ik dat niet te vermelden volgens de BD.
Mijn vragen zijn: Wat valt er onder die bezittingen en mogen evt. schulden daar weer vanaf?
Mocht ik bijv. 8000 euro schenking krijgen dan zit ik nog steeds onder de 19698. Moet het dan wel en waar?
Ik ben trouwens bijna 36 jaar.
alvast bedankt
Kick