BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

schadevergoeding bouwbedrijf duurt te lang

Bijdrage door gebruiker
08-06-2007
3 reacties

Beste mensen,November 2006 is er bij mij thuis in opdracht van de woningbouw een nieuwe keuken ingebouwd. De bedrijf, die de keuken van waterleidingen moest voorzien, heeft zijn werk niet goed gedaan en is er zo een lekkage in de muur ontstaan. Dit heeft geleidt tot waterschade. Zowel de muur als de vloer (laminaat) zijn beschadigd. Ik heb zo snel mogelijk contact opgenomen met het bedrijf. Eerst telefonisch en vervolgens per mail. Het heeft ruim 3 maanden geduurd voordat ik een fatsoenlijk antwoord kreeg. Ik werd de hele tijd verwezen naar mijn eigen verzekering, die stelde echter het bedrijf verantwoordelijk en heeft er niets mee gedaan (dit is ook logisch). Vervolgens heb ik dit jaar weer contact gehad met het bedrijf die de schade veroorzaakte. Ze zijn echter zo langzaam. 2 maanden geleden kwam er iemand langs om te kijken wat de schade was. Hij vertelde mij dat ze middels een brief mij op de hoogte zouden houden hoe of wat er ging gebeuren. Ik heb ondertussen nog steeds geen brief van zze ontvangen. Ik vind het gewoon veelste laat. Hadden ze niet meteen na mijn eerste contact moeten komen? De schade op de muur is wel te zien, maar de vloer is natuurlijk droog. En ik zou niet niet weten hoe het onder de vloer eruit ziet. Nu heb ik ze afgelopen week nogmaals gebeld om te vragen hoe het verder ging en ze vertelden mij dat ze in de week van 18 juni langs komen om het te herstellen. Dit vind ik dus absoluut absurd. Ik weet niet eens wat ze gaan herstellen! Ik heb niet eens de kans gehad om accoord te gaan met het besluit.Nu is mijn vraag, kan ik het bedrijf ook aansprakelijk stellen op het feit dat ze al ruim 8 maanden bezig zijn met zo'n klein zaakje? Ondertussen wonen wij nog en kijken wij elke dag naar die vieze lelijke muur! (wat in het begin ook veel stankoverlast heeft veroorzaakt.)Groeten.S.

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)