Op 25 november jl., heb ik met mijn dochter een broodje roomkaas-peppadew genuttigd bij de Hema. Bij mijn 3de hap hoorde je een harde krak waarbij we mekaar met grote ogen van schrik aankeken. Durfde eerst mijn mond niet open te doen want voelde dat mijn kies door iets groots en hards was afgebroken. Een grote pit dus.
Na excuses van personeel en bedrijfsleiding werd mij door laatste verzocht de rekening van de tandarts met mijn gegevens, rekeningnummer etc., en dan zouden ze het bedrag snel naar mij overmaken. Heel netjes dus. Dacht ik.
Na bijna 2 maanden tevergeefs te hebben gewacht besloot ik ze toch maar te bellen; Excuses, hebben met verschillende leveranciers te maken, ze had het hoofdkantoor gebeld maar nu blijkt dat er toch iets mis was gegaan. Ze was blij dat ik zelf aan de bel trok. Of ik ze zelf nu dan maar beter direct wou benaderen, dat zou sneller gaan, het adres kon ik op de website vinden. Ze benadrukte dat ze de originelen van mijn klacht en de begrotingsnota van mijn tandarts veilig in haar bezit heeft/houdt.
Afijn heb ik wederom haar advies opgevolgd en kreeg dan ook snel bericht van de Hema dat ze het betreuren enz., en dat ze het aan hun verzekeringsmakelaar Clare in handen zouden geven voor verdere afhandeling.
Begin deze week kreeg ik pas een brief van hun verzekeraar die mij/ons heel erg tegen de borst stootte; Vindt dat ik de nota bij eigen tandartsverzekering moet indienen. Indien kosten niet of gedeeltelijk vergoedt worden; uitkeringsspecificatie van mijn zorgverzekeraar toesturen en dan zouden zij DAT behandelen cq., vergoeden???
Dat betekent dat de schade alsnog voor mijn eigen rekening komt, aangezien het dan afgaat van mijn verzekerd bedrag om naar de tandarts te gaan de rest van het jaar.
Stel dat ik weer een kroon ofzo nodig zou krijgen door eigen gebrek, zou ik daar dus niet meer voor verzekerd zijn.
Dit kan natuurlijk niet want de Hema is juridisch aansprakelijk voor het geleverde produkt, dus de schade die daaruit is ontstaan.
Dat ik een tandartsverzekering heb staat los van hun juridische aansprakelijkheid als veroorzaakte partij en hebben geen recht zich daarop te beroepen.
Op deze manier komt het alsnog uit mijn portemonnee!
Commentaar gisteren aan telefoon; om te voorkomen dat het bij 2 verzekeraars wordt ingediend en dus dubbel wordt uitbetaald??
Mijn zorgverzekeraar zegt weer dat ik de nota’s bij Clare moet indienen en die ik gevraagd heb uit te zoeken hoe hun dit eventueel kunnen verhalen zodat dit niet van mijn verzekerd bedrag afgaat aangezien Clare mij aangaf niets aan mij te zullen uitkeren. Ze vinden zelfs dat als ik er niet mee eens ben ik mijn zaken maar moet laten behartigen....
Afijn, na 2 volle dagen van bellen, mailen, schrijven besloot ik gister toch maar de klantenservice van Hema te bellen omdat iedereen me op het hart drukte dat Hema er nu niks mee te maken heeft maar hun verzekeraars zo doen.
Ik heb dus gebeld; de meneer die opnam vond dat die me niet zomaar kon doorverbinden naar de meneer die volgens hun schrijven mijn klacht/schade behandeld. Na kort aandringen moest ik even wachten waarna dezelfde man die opnam zonder zich uberhaupt voor te stellen; Ik heb uw dossier hier, dus zeg het maar. Deze meneer had duidelijk moeite om zijn naam te zeggen, vond dat ik het gewoon aan hem kon vertellen en pas na aandringen kreeg ik zijn naam; Koen (zonder achternaam?!). Hij vond dus, en zat me steeds daarmee te onderbreken dat hun de Hema hier niks meer mee te maken hebben maar het iets is tussen mij en hun verzekeraar. Hun verzekeraar zegt weer (heb alles zwart op wit) dat ze het betreuren dat alles zo is gegaan maar hun pas vorige week de claim hebben gekregen (met andere woorden de schuld van de Hema zelf).
Pas bij dit laatste argument van mij reageerde die Koen (zonder achternaam) want hee, dan is het iets interns. Hij zou me in de loop van de dag (gisteren) terugbellen wat dus nog niet is gebeurt. Echt klantvriendelijk dus, maar niet heus.
Ik voel me zowat ten einde raad. Dacht dat alles netjes zou verlopen zoals mij door de bedrijfsleiding van de Hema te Hellevoetsluis is toegezegd. Nu is alles in het honderd gelopen en totaal niet is gegaan zoals afgesproken.
Behalve excuses en dat ze het allemaal betreuren geeneens een bonnetje voor een gratis bakje koffie voor het geleden ongemak.
Kan iemand mij AUB helpen met wat verder te doen. Ik word er nu echt moedeloos en ziek van.