BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

schade door verkeerde handleiding

Bijdrage door gebruiker
24-06-2009
2 reacties

In de zomer van 2008 hebben wij een huis gekocht met een mooie glazen lift-haard. Bij mijn eerste poging om de haard te reinigen mbv een bijgeleverdinstructieboekje ging het mis. De ruit van de haardbrak. Naeen flink onderzoekin de haard kwam ik erachter dat er een verscholen schuifje zat die moest worden ontgrendeld. Hierwas echter geen sprake van in de bijgeleverde handleidingen en ook niet op de online handleiding.

Flink balen natuurlijkdus ik de betrefende fabrikant Kall-firegebeld en mijn uitleg gegeven. Deze stuurde mij door naar de leverancier van de haard Schipper teExloermond. Deze laten echter na een huisbezoek niets meer van zich horen en willen allen tot vervanging overgaanals wij het bedrag van 1400euro neerleggenexclusief transport en montage. nu hoeft Schippers van mij dit bedrag niet op zich te nemen maar de fabrikant Kall-fire wel.

Nu is mijn vraag: Sta ik in mijn recht om vervanging van de ruit te claimen bij de fabrikant? Vanwege het ontbreken van een goede complete handleiding.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.