Gister ging ik mijn bril ophalen die gerepareerd is aan schade in garantie. Hierover niets meer dan lof.
Nu zag ik tot mijn ontsteltenis dat tijdens de reparatie allerlei krassen (en schampen) op beide glazen zijn gekomen. Ik heb het meteen gemeld en het werd direct afgewimpeld. Pearle zou dit niet hebben gedaan. Het zou al op mijn glazen hebben gezeten. Het is hierbij ook wel bijzonder om te noemen dat de ontstane krassen en schampen allen vanaf de binnenkant erop gekomen zijn. Als ik ze tijdens gebruik zou hebben opgelopen is het heel bijzonder dat de glazen vanuit de binnenkant zijn beschadigt
Dus toen ik mijn bril kwam inleveren zei ik nog tegen de verkoopster als grapje ziet u wel dat mijn glazen onbeschadigd zijn! Het werd toen weggelachen maar achteraf gezien had ik natuurlijk iets moeten laten ondertekenen. Dit heb ik niet gedaan omdat je toch mag verwachten dat dit niet gebeurd.
Maar nu zijn beide glazen dus beschadigd. Ik verwacht ook echt niet dat ze met opzet zijn stuk gemaakt maar misschien zijn ze in een la van pearle beschadigd aangezien er iets mis gegaan was met bestellen en het nogal lang duurde voordat ze mijn onbeschadigde glazen konden overzetten.
De glazen waren nog maar twee of drie maanden oud en ik ben sinds kind al brildragend, en altijd al vaste klant bij Pearle. Ik weet dus als geen ander hoe ik moet omgaan met brillen. En dan zijn ze echt niet met 2 maanden al beschadigd. En zeker zoveel krassen en schampen in zo’n korte tijd en dan ook nog eens vanuit de binnenkant.
Welke recht heb ik?
Ik ben tot twee keer toe terug gegaan naar de desbetreffende pearle winkel. Maar ze winpelen me af en zeggen dat het mijn eigen schuld is. Ik heb nu een brief gestuurd naar de klachtenservice maar ik ben zo benieuwd welk recht ik heb?
Ik vind dat Pearle beide glazen kosteloos moet vervangen. Kan ik dit eisen?
Alvast bedankt! u zult begrijpen dat ik ongeloofelijk gefrustreerd ben!!!