https://fd23.formdesk.com/rivm/WebForm3RechtOpVergetelheid
https://fd23.formdesk.com/rivm/WebForm4RechtVanBezwaar
https://fd23.formdesk.com/rivm/WebForm6AfzienVanDeelname
ingevuld en gescande kopie van mijn id met afgedekte gegevens
opgestuurd.
Ik ontvang de volgende 2 mails:
AVG verzoek: Ontvangstbevestiging Identiteitsbewijs
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail. U heeft uw identiteitsgegevens met ons gedeeld. Hierbij bevestigen wij dat we deze in goede orde hebben ontvangen. De kopie van uw identiteitsbewijs zal gekoppeld worden aan het verzoek tot verwijderen dat u heeft ingediend. De kopie zullen we vernietigen nadat we uw verzoek hebben afgehandeld.
Webformulier al ingevuld?
Heeft u de kopie van uw identiteitsbewijsbewijs gestuurd als aanvulling op een door u ingevuld webformulier voor een AVG-verzoek? Dan hoeft u verder niets te doen. Als u nog geen webformulier heeft ingevuld, vragen wij u onderstaande informatie goed te lezen.
Uw persoonsgegevens bij het RIVM
Het RIVM ontvangt uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP). Deze gegevens hebben we nodig om het vaccinatieprogramma te verzorgen. Zo organiseren we de uitvoering, de registratie, bewaking en evaluatie van de vaccinatie.
Gebruik van Basisregistratie Personen (BRP) door RIVM wettelijk vastgelegd
Bij wet heeft het RIVM toestemming om persoonsgegevens afkomstig uit de BRP te registreren. Uw BRP gegevens zijn namelijk nodig om u een oproep voor uw vaccinatie te kunnen sturen en uw vaccinatiegegevens aan uw persoonsgegevens te kunnen koppelen. Als u bij het ontvangen van de vaccinatie geen toestemming geeft om de gegevens over uw vaccinatie te delen met het RIVM, worden uw BRP gegevens in ons systeem niet met uw vaccinatiegegevens aangevuld.
Meer informatie over verwerking van uw persoonsgegevens
In de Privacyverklaring Covid-19 vaccinatie
vindt u meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens. Als u ervoor kiest om uw persoonsgegevens uit het COVID-vaccinatieregistratie systeem bij het RIVM te laten verwijderen dan heeft dit enkele gevolgen voor u:
· Het RIVM kan u niet oproepen voor een (vervolg)vaccinatie.
· Het RIVM kan u niet benaderen als er een probleem met een vaccin blijkt te zijn.
Persoonsgegevens verwijderen? Gebruik het formulier
Als u gebruik wilt maken van uw recht om uw persoonsgegevens uit het COVID-vaccinatieregistratie systeem te laten verwijderen, kunt u een verzoek indienen. Wij vragen u dit bij voorkeur te doen door middel van het invullen van het juiste formulier op onze pagina Rechten van betrokkenen. Voor het verwijderen van uw gegevens dient u het formulier 'Recht op vergetelheid' in te vullen. Zodra we uw ingevulde formulier hebben ontvangen, zullen we uw verzoek in behandeling nemen. Mocht u geen gebruik willen maken van het webformulier dan kunt u uw gegevens (uw naam, adres en welke gegevens u verwijderd wilt hebben) sturen naar het mailadres onder aan deze e-mail.
Door een grote toename van verzoeken en de zorgvuldigheid waarmee deze behandeld worden, zal de afronding langer duren dan door de AVG-gestelde initielle termijn van 1 maand. Wij doen ons uiterste best uw verzoek zo spoedig mogelijk te verwerken, maar informeren u hierbij dat de reactietermijn op uw verzoek met twee maanden wordt verlengd.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
AVG-team
Dienst Vaccinvoorziening en Preventie-programma's
.....................................................................................
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Antonie van Leeuwenhoeklaan 9 | Postbus 1 | 3720 BA Bilthoven
vaccinatieregistratie@rivm.nl
.....................................................................................
Ontvangstbevestiging AVG verzoek
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail. U heeft aangegeven dat u uw persoonsgegevens uit het COVID-vaccinatieregistratie systeem wilt laten verwijderen. Helaas biedt uw e-mail te weinig informatie om uw verzoek op dit moment in behandeling te nemen. Om uw verzoek in behandeling te kunnen nemen dient u de ontbrekende gegevens uiterlijk 24 mei 2021 naar ons toe te zenden. Indien we op dat moment geen aanvullende gegevens hebben kan uw aanvraag niet in behandeling worden genomen.
Om uw verzoek zo snel mogelijk te kunnen verwerken adviseren wij u gebruik te maken van het webformulier, deze vindt u op onze pagina Rechten van betrokkenen. Voor het verwijderen van uw gegevens dient u het formulier 'Recht op vergetelheid' in te vullen. Mocht u geen gebruik willen maken van het webformulier dan kunt u uw gegevens (uw naam, adres, welke gegevens u verwijderd wilt hebben en een kopieID) sturen naar het mailadres onder aan deze e-mail.
Indien u na 1 april al een webformulier op onze pagina Rechten van betrokkenen ingevuld heeft, dan hoeft u verder geen actie te ondernemen. Hieronder vindt u meer achtergrondinformatie over uw persoonsgegevens bij het RIVM.
Uw persoonsgegevens bij het RIVM
Het RIVM ontvangt uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP). Deze gegevens hebben we nodig om het vaccinatieprogramma te verzorgen. Zo organiseren we de uitvoering, de registratie, bewaking en evaluatie van de vaccinatie.
Gebruik van Basisregistratie Personen (BRP) door RIVM wettelijk vastgelegd
Bij wet heeft het RIVM toestemming om persoonsgegevens afkomstig uit de BRP te registreren. Uw BRP gegevens zijn namelijk nodig om u een oproep voor uw vaccinatie te kunnen sturen, en om uw vaccinatiegegevens aan uw persoonsgegevens te kunnen koppelen. Als u bij het ontvangen van de vaccinatie geen toestemming geeft om uw gegevens over uw vaccinatie te delen met het RIVM, worden uw BRP gegevens in ons systeem niet met de vaccinatiegegevens aangevuld.
Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens
In de Privacyverklaring Covid-19 vaccinatie vindt u meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens.
Als u ervoor kiest om uw persoonsgegevens uit het COVID-vaccinatieregistratie systeem bij het RIVM te laten verwijderen heeft dit enkele gevolgen voor u:
· Het RIVM kan u niet oproepen voor een (vervolg)vaccinatie.
· Het RIVM kan u niet benaderen als er een probleem met een vaccin blijkt te zijn.
Door een grote toename van verzoeken en de zorgvuldigheid waarmee deze behandeld worden, zal de afronding langer duren dan door de AVG-gestelde initiele termijn van 1 maand. Wij doen ons uiterste best uw verzoek zo spoedig mogelijk te verwerken, maar informeren u hierbij dat de reactietermijn op uw verzoek met twee maanden wordt verlengd.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
AVG-team
Dienst Vaccinvoorziening en Preventie-programma's
.....................................................................................
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Antonie van Leeuwenhoeklaan 9 | Postbus 1 | 3720 BA Bilthoven
vaccinatieregistratie@rivm.nl
.....................................................................................
Nadat mijn persoonsgegevens ongevraagd geregistreerd werden, weet ik nu echt niet of mijn verzoek tot verwideren in werking gesteld is of niet.
En mag het RIVM nu ook nog de verwerkingstermijn met 2 maanden verlengen?