Geachte dames en heren
Ik heb een vraag m.b.t. de persoonsgebonden aftrek buitengewone ziektekosten. In de jaren 2002, 2003 en 2004 ben ik vergeten mijn dieetkosten met daarbij de vaste aftrek voor chronische ziekte in mijn elektronische aangifte te vermelden. Nu staat er in het elektronisch aangifteprogramma dat er "restant persoonsgebonden aftrek voorgaande jaren" en hier kan je dus het totaalbedrag (wat vor mij om een aanzienlijk bedrag gaat) invullen. Kan ik hier mijn vergeten ziektekosten invullen? Ik vraag dit hierom, omdat ik met de belastingdienst heb gebeld en mij na vele doorverbindingen zei, dat ik een herzieningsverzoek moest indien bij de belasting- inspecteur betreffende de jaren waarin ik die opgaven heb vergeten te doen.
Nu denk ik wanneer ik om een herziening vraag van deze aangiftes het wel heel lang zou kunnen gaan duren voor restitutie plaats zal vinden, mede omdat ik tot op heden nog geen definitieve inkomstenaanslag 2004 heb ontvangen.
Mijn vraag is dus kan ik de bedragen van 2002, 2003 en 2004 optellen en bij "restant persoonsgebondenaftrek voorgaande jaren" invullen, of moet ik een herziening aanvragen en hoe moet ik dat dan doen? Is hiervoor een standaard brief voor?
Alvast bedankt voor uw hulp