BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Reparatie (zakelijke) computer duurt langer en hierdoor lijdt ik verlies. Kan ik iemand aansprakelijk stellen?

Bijdrage door gebruiker
22-01-2013
17 reacties
Mijn macbook pro kocht ik bij mycom in 2011. Met 3 jaar fabrieksgarantie.

De harde schijf moest volgens een test vervangen worden. De kosten bij apple zijn 170 euro incl btw. Maar omdat ik nog fabrieksgarantie had bij mycom ben ik daar naartoe gegaan.
De normale reparatietijd is 2-4 weken. Op dinsdag 8 jan vertelde ik dat het mijn zakelijke computer betrof. en het voor mij onmogelijk is mijn computer zo lang te missen. Dus kon via een goede service een afspraak maken.
Er werd (op8jan) een reservering gemaakt bij het reparatie centrum voor woensdag 16 januari. Ik moest mijn computer maandag 14 januari inleveren dan zou de computer aangemeld worden en dinsdag verstuurd worden. Dan zou mijn computer woensdag een nieuwe harde schijf krijgen en volgens die planning donderdag weer retour gestuurd worden naar de winkel. Dan kon ik mijn computer vrijdag weer ophalen.
Dit vond ik een goede afspraak en heb maandag 14 januari mijn computer naar mycom gebracht. In de veronderstelling dat ik het vrijdag weer terug zou krijgen.
Vrijdag begin van de middag heb ik mycom gebeld omdat ik nog niks had gehoord. Er werd naar het repair centrum gebeld. Hier bleek dat ze nog moesten beginnen aan de reparatie. Terwijl ik toch echt die reservering had gemaakt voor woensdag. Mijn computer zou dan maandag misschien dinsdag weer terug zijn. Hier heb ik redelijk pissig op gereageerd en gezegd dat ik uiterlijk mijn computer maandag weer terug moest hebben. Dat ik anders wel naar apple was gegaan waar het in 48 uur kan.
Op maandag middag 16:19 krijg ik een sms van t repair centrum dat ze mijn computer in ontvangst hebben genomen.
Terwijl vrijdag werd gezegd dat ie al in behandeling was. Dus ik heb mycom weer gebeld.
Mycom heeft het repair centrum gebeld en kwam terug met de mededeling dat mijn computer in reparatie is en donderdag of vrijdag 24/25 januari pas weer terug zal zijn.

Waar het op neer komt is dat ik als ondernemer, grafisch ontwerper niet kan werken. Hierdoor mis ik deadlines en moet ik klanten (en een belangrijke potentiële klant) nee verkopen. Hierdoor loop ik inkomsten mis. Dit heb ik bij inleveren van mijn computer nadrukkelijk vermeld en ook dat als het niet zou lukken liever naar apple zou gaan voor 170 euro.
Ze hebben me toegezegd (helaas staat alleen de reservering op papier)
Mijn vraag is of ik iemand aansprakelijk kan stellen en zo ja, hoe pak ik dat aan. Helaas ben ik zakelijk (nog)!niet zo goed verzekerd want ik ben nog maar net bezig.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Bedankt alvast.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.