Mijn moeder had via D-reizen een vliegticket geboekt om naar een cruise te gaan. Deze cruise vertrok vanaf Rome en was geboekt bij een andere reisorganisatie. Toen bleek dat de vlucht niet door kon gaan, heeft de organisatie waar de cruise was geboekt een busreis geregeld waarvan mijn moeder tegen extra betaling gebruik heeft gemaakt.
Toen ze al op de boot zat heeft ze geprobeerd de terugvlucht te bevestigen, maar dat lukte niet. Ik heb toen vanuit Nederland naar D-reizen gebeld om te vragen wat we moesten doen. D-reizen vertelde echter dat zij het vliegticket van mijn moeder hadden moeten annuleren. Hierdoor moest mijn moeder een nieuw ticket kopen voor de terugvlucht welke veel duurder was dan het ticket dat ze eigenlijk had. D-reizen zegt dat mijn moeder deze extra kosten moet verhalen bij de reisverzekeraar, maar ik betwijfel of dit de goede gang van zaken is. D-reizen heeft wel de kosten van het eerste ticket gerestitueerd.
Had D-reizen wel het recht om het ticket te annuleren? Is het niet gebruikelijk dat de luchtvaartmaatschappij het ticket annuleert? Ik heb het vermoeden dat D-reizen er nu namelijk voor heeft gezorgd dat mijn moeder geen aanspraak kan maken op eventuele vergoedingen/claims. Moet D-reizen het verschil tussen het oude en nieuwe ticket betalen? Moet D-reizen de extra kosten van de bustransfer betalen?