Afgelopen donderdag 18 januari had ik, samen met mijn vriend en ouders, 4 kaartjes voor een voorstelling van de Lama's in Martiniplaza Groningen. Zelf woon ik in het midden van het land. Met het advies meegaande van onder andere het KNMI (weeralarm) en andere (overheids)diensten die ons afraadden om naar het Noorden te vertrekken, zijn we niet gegaan. Mijn vader heeft Martiniplaza middels een email (telefonisch was niet mogelijk) gevraagd naar de mogelijkheden voor restitutie. In eerste instantie kreeg hij bericht dat er nog geen duidelijkheden waren over het wel/niet doorgaan van de show. Vlak voor 19.00 uur kreeg hij wederom een bericht met de volgende mededeling: Volgensde medewerksterkomt het niet verschijnen voor de voorstellingvoor onze eigen rekening. Het was volgens haar overmacht aan onze zijde. Voorts voegde ze toe dat de artisten inmiddels gearriveerd waren. Klopt dit wel? Is het niet zo dat een bedrijf hiertegen verzekerd is?