ik kreeg een brief van de rechtsbijstand verzekering.
u heeft een rb verz. u heeft daarop al vaak een beroep gedaan. wij willen u hier op wijzen, ookal heeft u misschien geen schuld aan de gebeurtenissen die u heeft gemeld.
uit claimgedrag blijkt dat een klant 1 tot 2 keer in de 8 jaar een beroep doet op de rb. in de afgelopen 3 jaar heeft u meer dan 4 keer gebruik gemaakt van de rb. dat is vaker dan gemiddeld. de kosten voor uw verzekering zijn daardoor te hoog geworden. hoe meer kosten wij maken, hoe hoger de premie wordt. wij willen de kosten beperken, zodat wij de premie voor u en de overige klanten betaalbaar kunnen houden.
wij willen u bewust maken van uw claimgedrag. als u vaker dan gemiddeld een beroep blijft doen, dan kunnen wij uw rechtsbijstand verzekering aanpassen. claimt u gemiddeld net zo vaak als onze overige klanten? dan blijven wij u graag van dienst onder dezelfde condities.
u kunt bellen op ...
IS DIT GANGBAAR, HAALBAAR EN NORMAAL? ik zeg : de uitzondering bevestigt de regel. dus mijn afwijking houdt de rest in het gemiddelde.
heeft iemand hier ervaring mee. ik kan er inderdaad niet veel aan doen.
wat denk ik meespeelt is dat zij nog wachten op een medisch onderzoek waarvoor zij een derde partij inschakelen, die geen bericht terug krijgt van de huisarts of de specialist. ze schipperen met adressen en wie wat mag ondertekenen of beantwoorden. dit geldt voor de afronding van een fiets auto ongeluk waarbij mijn vriendin werd aangereden. dat wachten duurt nu al 3 maand.