BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rechten:te langdurige reparatie

Bijdrage door gebruiker
31-01-2008
3 reacties

Geachte mevrouw, mijnheer,

ik hoop dat u mij ’s even wegwijs kunt maken want ik sta met m’n rug tegen de muur i.v.m. het volgende:

vorig jaar maart heb ik, voor ’t eerst in mijn leven, een notebook (HP) gekocht bij de fa. MyCom, Kinkerstraat, Amsterdam a € 899,--

die in december j.l., dus na 9 maanden, dingen die die zou moeten doen niet meer deed, zoals het goed branden van muziek etc. en het wissen van schijfjes. Ik heb ‘m 13 december 2007 naar MyCom gebracht omdat ik dacht dat het wel aan de brander zou kunnen liggen, maar dat was niet zo. Volgens de monteur daar zou er een nieuwe harde schijf (en later weer iets anders)(?) in moeten dus ik zou ook alle bestandjes kwijt zijn omdat ik geen back up gemaakt had (weet ik veel!). En dat zou bij HP moeten gebeuren.

Nu zijn we 7 weken verder en heb nog steeds geen laptop maar betaal ondertussen wel iedere maand aan de internetprovider voor iets wat ik niet heb.

Vrijdag 25 januari 2008 heb ik maar eens gebeld waar die bleef. De man van MyCom zei dat die nog steeds in reparatie is bij HP maar dat ze ook niet wachten op onderdelen of zo.

Woensdag 30 januari 2008 moest ik maar eens terug bellen. Heb ik dus gedaan. Krijg ik ineens het schimmige verhaal dat de laptop al terug geweest is in de winkel (MyCom) en dat ze hem daar hebben uitgeprobeerd en dat het euvel nog steeds niet verholpen was en daarna wéér naar HP hebben gestuurd. En dat zou wel weer eens een week of 3 kunnen gaan duren. Eigenlijk geloof ik dat hele verhaal niet maar ik heb geen enkel bewijs (behalve het garantiebewijs) en ook geen poot om op te staan.

Indien er een nieuwe harde schijf in moet dan ben ik toch alles kwijt, kunnen ze me net zo goed een nieuwe geven en niet een die onderhand helemaal gereviseerd is.

Eigenlijk is mijn vraag aan u dus: “Wat moet ik doen, help”? Wat is de juiste, goede weg om mijn recht te krijgen (als ik al rechten heb) want als dat zo door gaat ben ik die laptop dus 3 maanden kwijt.

Ik hoop van harte dat u mij op het goede spoor kunt zetten en wil u bij voorbaat daarvoor hartelijk danken.

Met vriendelijke groet,

[edit - persoonlijke gegevens verwijderd door redactie]

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.