BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

rechten huurder

Bijdrage door gebruiker
28-02-2011
8 reacties
Beste mensen.

Mijn zoon, 23 jaar , huurt een appartement bij een particuliere verhuurder.Huis bestaat uit 3 verdiepingen, op de begaande grond heeft de huurbaas zijn kantoor, op de eerste verdieping zit een huurder en mijn zoon zit op de tweede etage. Door omstandigheden, waar mijn zoon geen invloed op heeft, is hij noodgedwongen voor een aantal maanden naar het buitenland moeten verhuizen. Dit vanaf midden Februari 2011. Vandaag wil ik op zijn kamer gaan kijken of de planten water moeten hebben, de post ophalen enz, enz. Tot mijn verbazing kom ik het huis niet meer in en blijkt de verhuurder het slot van de toegang naar de woning, dus niet van zijn appartement maar van van de toegangsdeur van alle appartementen, te hebben vervangen. Ik heb verhuurder hier uiteraard op aangesproken en hem om een nieuwe sleutel gevraagd. Hij weet dat ik de vader van de huurder ben, heb hem meerdere malen gesproken, betaal de huur via mijn giro rekening en kan me uiteraard legitimeren. Hij weigert hier echter op in te gaan en zegt dat mijn zoon, persoonlijk, bij hem een nieuwe sleutel moet ophalen. Dit is echter niet mogelijk daar hij voor onbepaalde tijd in het buitenland zit, kan 1 maand zijn maar ook 6 maanden. Tevens weigert hij mij de post voor mijn zoon te overhandigen. De huur wordt overigens door mij wel normaal betaald, verhuurder loopt dus geen financieel risico.
Mijn vraag is dan ook of ik dit moet accepteren en zo niet welke stappen ik kan en moet ondernemen.

Graag jullie advies

Groetjesw
Hans
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.