Na de winter zagen wij een natte wand in onze zeer goed onderhouden stacaravan!(kringen en uitgezette plinten ) Probleem was éénmalig! Nu geen lekkage of vochtschade meer. De verzekering stuurde een expert. Volgens de expert zouden er haarschuurtjes kunnen zijn in de kunststof van de lichtkoepels of in de buurt van een kitnaad of dakgoot. Hij.keek oppervlakkig rond en zegt dat het toch achterstallig onderhoud is. Als dat zo is dan moeten ze niet uitbetalen!! Waardoor de schade is ontstaan is onduidelijk. Dat is toch gissen? Kan dat zo maar? Elk najaar wordt het dak en de dakgoten deskundig nagekeken en waar nodig gerepareerd. De dealer zegt dat je niet iets gaat vervangen wat nog goed is. Misschien is de oorzaak langdurende sneeuw of stuifsneeuw wat overal tussendoor kan. Nu zijn er in elk geval geen problemen en in het najaar wordt het dak en de dakgoot weer deskundig nagekeken! Hoe kunnen we bewijzen dat we zorgvuldig hebben gehandeld?
ZLM heeft nu aangeboden een tweede expert te sturen voor een second opinion. Maar deze persoon is ook weer een medewerker van de Verzekering!!