Hallo,
ik ben webwinkelier en verwerk mijn betalingen via de Omnikassa van de Rabobank, waaronder via iDEAL, maar ook Visa en MasterCard. In de periode van Oktober t/m medio December 2012 heeft de Rabobank "vergeten" om creditcard-betalingen door te sturen naar de achterliggende kaartverwerker. Hierdoor zijn kaarthouders pas medio december -in sommige gevallen dus 2 maanden te laat- belast.
Veel klanten zijn dus rotgeschrokken om ogenschijnlijk "dubbele" afrekening, het ging echter om de eerste afrekening maar weken te laat.
In enkele gevalenl heeft de kaartverwerker de betaling echter geweigerd, omdat deze door de Rabobank te laat zijn ingediend.
De Rabobank bericht mij hierover per brief, maar ze schrijven -en hier komt de clou-:
"(...) dat u de betaling te laat heeft ingediend [bij de kaartverwerker]"
Echter, het is de taak en verantwoordelijkheid van de RABOBANK c.q. Rabobank Omnikassa om dergelijke betalingen tijd in te dienen bij de hun kaartverwerker! De verantwoordelijkheid wordt nu omgedraaid en bij mij neergelegd.
Ik heb de Rabobank meermaals om uitleg gevraagd, maar ik krijg geen antwoord. Zijn er meer mensen met dit probleem? Kunnen we ons verenigen in een klacht?