BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rabobank nieuwe Credit Card

Bijdrage door gebruiker
15-08-2020
334 keer bekeken
13 reacties

Beste lezer,

Hierbij wil ik een klacht met u delen, waar heel veel mensen en bedrijven die klant zijn bij de Rabobank mee te maken krijgen.

Ik heb geprobeerd e.e.a. met de Rabobank geregeld te krijgen maar dit loopt op niets uit.

Een tweetal weken geleden kreeg ik via de post een nieuwe Credit Card toegezonden van de Rabobank, ter vervanging van de huidige. Twee dagen later de pincode. Tot zover alles goed.

Ik heb niet meteen actie ondernomen om de kaart te activeren. Echter na een mail naar zowel mijn prive adres als het zakelijke adres, dit toch maar gedaan.

Toen bleek dat het nummer van de Credit Card was veranderd. In het verleden was er bij toezending van een nieuwe kaart altijd hetzelfde nummer.

Gebeld met de Rabobank waar een medewerker mij vertelde dat de kaart uitgebreid was met diverse opties en dat ik mijn accounts welke via de kaart lopen zelf moest aanpassen omdat de Rabo deze gegeven vanwegen privacy niet mag inzien.

Ik ben er ingedoken en kwam er al heel snel achter dat dit een behoorlijke klus is. Er zijn accounts bij die al meer dan 8 jaar lopen. Dus even die gegevens terugvinden gaat nogal wat tijd kosten.

Ik heb er met wat mensen over gepraat omdat dit geval mij nogal frustreerde. Wat gebeurt nl als de betalingen niet worden gedaan? Worden abonnementen opgezegd ? Dit zou vooral voor de zakelijke kant nogal voor problemen kunnen zorgen.

Inmiddels kwam ik er achter dat de kaart van Mastercard overgegaan is naar Visa. Dus er speelt meer dan alleen maar het vervangen.

Wederom de Rabobank gebeld, waar een medewerker mij niet verder kon helpen en hij mij wist door te verbinden met de afdeling Credit Card. Daar kreeg ik inderdaad de bevestiging dat de Rabobank het contract met Mastercard (ICS) heeft opgezegd en vanaf nu verder gaat met Visa.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen tijd en geen zin heb om uren, zoniet dagen, te spenderen aan het opzoeken en veranderen van mijn lopende opdrachten. Ik vind dat de Rabobank dit probleem gecreeerd heeft en dat ze dan op z’n minst mee kunnen helpen om het op te lossen.

Mijn opmerking dat ik toch waarschijnlijk niet de enige ben die daar last van heeft werd bevestigd. Echter was het aantal klachten niet groot genoeg om er iets aan te doen.

De oude kaart blijven gebruiken is geen optie want deze vervalt. Dus ik opperde of het geen idee was om dan maar bij Mastercard te proberen om een kaart te krijgen met hetzelfde nummer. Dat vond de medewerker van de Rabo een geweldig idee en hij wenste mij nog een prettige dag.

Dus heb ik contact opgenomen met Mastercard (ISC) waar een vriendelijke medewerker mij bevestigde dat de Rabo het contract met hun had verbroken en ze mij helaas niet konden helpen met een kaart met hetzelfde nummer omdat een onderdeel van het nummer een verwijzing is naar het systeem van de Rabo.

Wat gebeurt er dus: Ik, samen met misschien wel honderdduizend Rabobankklanten met een Credit Card, moet onnodig tijd spenderen aan iets:

- Dat ons niet is gevraagd

- dat zonder overleg of aanzegging ruim van te voren je zomaar zonder inspraak wordt opgelegd

- dat misschien juridisch misschien helemaal niet mag

- dat waarschijnlijk voor openstaande rekeningen zorgt en extra tijd en geld gaat kosten om te herstellen.

Ook wordt er nergens gesproken over de kosten van de nieuwe kaart bij Visa.

Ik zou het op prijs stellen indien u dit openbaar wilt maken en de gebruikers/klanten van de Rabobank op de hoogte wilt brengen van deze heel vervelenede actie.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.