Beste,
Recentelijk ben ik overgestapt naar ING omdat ik al langer niet tevreden was met de Rabobank.
Toen heb ik de overstapservice aangevraagd omdat dit het een en ander flink zou moeten vereenvoudigen.
Ik vroeg toen nog of het een probleem was dat ik momenteel een betaallimiet had bij de rabobank en hier ook daadwerkelijk gebruik van maakte (Ben student dusja, ik sta meestal wel rood).
Dit was geen probleem volgens de ING, omdat ik zodra ik de rekening had aangevraagd bij hun ook een betaallimiet kon aanvragen, en het geld wat "vrij kwam bij deze betaallimiet" dan kon gebruiken om de Rabobank min of meer te betalen.
Zo gezegd zo gedaan, rekening aangevraagd, overstapservice aangevraagd en studenten betaal limiet verhoging aangevraagd.
De nieuwe rekening kwam er, kan zelfs inloggen etc.
Toen kwamen de hiaten echter...ik had de rekening aangevraagd net op een moment dat ik bij DUO niet meer tijdig kon aangeven dat ING mijn nieuwe studentenrekening werd (DUO maakt vanaf deze maand pas stufi over naar de nieuwe rekening). Er is dus geen stufi binnen gekomen op de nieuwe rekening, hierdoor kon ik nog geen studentenlimiet aanvragen. En kan ik dus rabobank niet "aflossen".
Goed dacht ik, maakt niet uit, ik kan dat eind deze maand regelen.
Dit gebeurde allemaal (net) voordat ik een telefoontje van de Rabobank kreeg met de vraag of mijn handtekening op de overstapservice wel klopte, dit bevestigd, de vrouw wist mij te melden dat ik nog rood stond en zolang dit zo was kon ze de rekening niet op zeggen.
Toen heb ik duidelijk gemeld dat dit aangevuld werd zodra bij ING het betaallimiet eerst verhoogd moest worden en dat dit zou gebeuren binnen 4 weken.
Volgens de vrouw van de Rabobank was dit geen probleem.
Wat schetst nu mijn verbazing?
Rabobank is begonnen om de 15 meest recente betalingen te storneren! (Telefoonrekeningen, online betaal diensten die ik betaald heb, schoolgeld zelfs).
Ik heb nu gewoon al heel veel problemen met de instanties waar het bedrag opeens "terug gevorderd" is door de Rabobank. (Boetes / Administratieve kosten etc.).
Mijn probleem zit hem voornamelijk hier in, Rabobank jaagt mij nu extra de kosten in. Dit ook nog eens terwijl er niks naar mij gecommuniceerd is (de reden waarom o.d.).
Verder heeft de medewerkster mij eerder gezegd dat het geen probleem is als de rekening binnen 4 weken werd aangevuld.
Nou, even terzijde dat mijn Rabobank rekening ook al geblokkeerd werd zodra de overstapservice in werking trad, iets wat ik overigens niet wist en mij ook niet verteld was omdat ik gebruik maakte van de overstap service.
Kan ik gerechtelijk iets tegen Rabobank ondernemen? (Schadevergoeding?). Kan ik op enige manier dit laten terug draaien?
En hoe leg ik dit in hemelsnaam uit aan de bedrijven die me nu al boetes opleggen?
Aangezien ik niet vind dat ik verantwoordelijk ben voor deze boetes, aangezien Rabobank opeens rekeningen is gaan storneren zonder enige toestemming van mijn kant of enige communicatie.
Mvg,
Vincent van Daal