BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Provea ongewenste zendingen

Bijdrage door gebruiker
20-10-2004
14 reacties

sinds eind vorig jaarben ik bestookt met een aantal pakketjes strings uit Frankrijk. het bedrijf die deze pakketjes verzorgt en verstuurt heet Provea.

vooral de eerste pakketjes, die meestal 2 strings bevatten, gingen bij mij rechtstreeks door naar de container, wat moet ik namelijk als man met zulke strings!!Ik heb nooit gevraagd om deze zendingen, maar vervolgens kreeg ik wel steeds een rekening bij elke zending. Met als gevolg dat 1,5 maand geleden, ik mijn 6 e aanmaning kreeg, nu toch gauw te moeten betalen, anders ik de deurwaarder oid op mijn dak zou krijgen!!de rekening was inmiddels opgelopen tot zo'n €35,-- (inclusief rente en aanmaningskosten)

na verschillende mailtjes betreffende deze zendingen richting Provea geen reactie.Ik heb vervolgens een aangetekende brief richting Frankrijk gestuurd, waarin ik heel duidelijk kenbaar heb gemaakt:

--------------------------

De reden voor schrijven is dat ik naar mijn mening onterecht een rekening moet voldoen. Inmiddels heb ik van u de 5e aanmaning gekregen, met daarin dringend het verzoek €32,70 over te maken!!

Ik heb echter nooit gevraagd zendingen strings van u te ontvangen. Ik heb ze nooit gebruikt; ze zijn dan ook als ongewenste postzendingen in de container verdwenen! Ik voel me niet verplicht ze te betalen en zal dat dus ook niet doen! Ik heb in de achterliggende tijd verschillende keren gemaild naar klantenservice@provea.ch , maar dit zonder resultaat.

Ik wens geen post meer te ontvangen betreffende deze rekening, in het bijzonder. Ik heb er naar mijn mening genoeg aan gedaan deze aanmaningen te voorkomen. Voor mij is deze -voor mij onverkwikkelijke- zaak gesloten.

------------------------------

prompt 2 weken ernaar krijg ik wederom een brief, de 6e aanmaning waarin de rente aanmaningskosten geheel verdwenen zijn, een rekening door mij te moeten voldoen van €20.70

Met als onderstaande tekst: --------------------Indien wij het bedrag dat u onze firma verschuldigd bent, niet per kerende post ontvangen, wordt uw dossier aan onze deurwaarder in handen gegeven.

----------------

Ik heb hier verder niets mee gedaan. voor mij was deze zaak geheel gesloten.tot vorige week.heb ik weer een zending gekregen van Provea, nu voor Heren Ondergoed.

Netjes een pakketje van een boxtershort erbij, net als eind vorig jaar een rekening van alleen te betalen verzendkosten.

Hier heb ik dus wederom niet om gevraagd!verder stond er in de brief het volgende

------------------------

Dit is het eerste TONO pakje, met de exclusieve aanbiedingen die u heeft besteld.NB: wij bevestigen uw toestemming voor een automatisch incasso. u profiteert van deze automatische service voor alle toekomstige betalingen van uw bestellingen

---------------------

IK HEB BESTELD?? AUTOMATISCHE INCASSO???? toen brak m'n klomp.

U zult begrijpen dat voor mij de maat vol is. ik heb naar mijn gevoel alles geprobeerd, maar zou niet weten wat ik nu nog aan de situatie moet doen. mij staat nu te wachten dat ik wederom een aantal zendingen ontvang van Provea, hier dus niet om hebbend gevraagd, met als gevolg wederom een hoge rekening.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.