Sinds 2 maart heb ik een meningsverschil met de VVE van mijn appartement. Dit heeft te maken met een factuur die ik binnen heb gekregen voor de afrekening voor mijn stookkosten en warm water verbruik van de periode 1-7-2010/30-06-2011.
Het geen waar ik het mee oneens ben is het volgende: Per maand betaal ik een bedrag van ruim 200euro aan de VVE (incl een voorschot van 50euro aan stookkosten/warmwater). Wat neerkomt op een jaarlijks voorschot van 609,36euro.
Toen op 02-03-2012 een brief van Triant(De VVE) binnenkwam met het bericht dat ik geld moest gaan betalen voor het stoken en het warme water dat ik volgens hun verbruikt zou hebben ben ik met hun in contact gegaan.
De reden hiervoor is, is dat sinds ik hier woonachtig ben nog nooit de verwarming heb aangehad(het is blok verwarming). Dit is in de factuur ook terug te zien:Variabele kosten 0 euro.
Niks vreemds, is het niet zo dat er ook een bedrag aan Semi-Vaste energiekosten in rekening wordt gebracht. Een bedrag van: 557,30 euro.
Een heel groot bedrag voor iets wat ik dus nog nooit heb gebruikt(mede doordat ik het zelf niet snel koud heb, veel van huis ben, alleen woonachtig was op dat moment).Daar komt ook nog eens een bedrag van 25.56 euro aan overige kosten bij. Wat in totaal dus neerkomtop een bedrag van 582.86 euro voor iets wat ik dus nooit heb gebruikt.
Vervolgens het warmwater gedeelte: Hier worden ook de Variabele kosten in rekening gebracht en bedragen 174.75 euro (dit klopt overigens ook gewoon.)
En een bedrag van 119.40euro aan overige kosten.
Wat dus met alle Semi-vast Kosten en Overige kosten582.86+119.40 (warm water en verwarming) samen komt bedraagt dan een bedrag van: ruim 700euro. Dit terwijl mijn jaarlijkse voorschot dus minder is (609.36euro). Een verschil van zo'n bijna 100euro.
Hierover ben ik in conclaaf gegaan met Triant ( de VVE) en ISTA Nederland(de leverancier) WoonBron IJsselmonde.
Elke partij verwees mij weer door aan de ander, vele medewerkers van alle bedrijven aan de lijn gehad..van het kastje naar de muur gestuurd om mijn beklag bij te doen. Maar niks heeft geholpen.
Voorbeelden van antwoorden die ik kreeg waren:
- Het is blokverwarming dus al stoken de bovenburen het hele jaar 24/7 betaald u daar ook gewoon aan mee dit is ooit zo besloten, dus daar had u maar aan moeten denken toen u dit huis kocht.
- Dit is door de VVE ooit zo samengesteld, en die kunnen dit alleen zelf veranderen.
- Dat u niet stookt dat is eigenlijk u probleem.
En wat het meest voorkwam : Probeert u het bij Triant(antw ISTA) en probeert u het bij ISTA(antwoord Triant)
Vervolgens op aanraden van een medewerker van Woonbron IJSselmonde alle partijen een en dezelfde e-mail verstuurd en weer het hele verhaal uitgelegd. Hierop kreeg ik alleen geen antwoord. Pas nadat ik hierzelf weer telefonisch contact over heb opgenomen.
Op het laatst (medio April) werd ik opgebeld door een medewerkster van Triant die aangaf dat ze nog niks kon betekenen en ik een telefoontje zou kunnen verwachten als ze meer zou weten. Dit is tot op heden niet gebeurd. Maar vandaag kwam er wel een brief binnen meteen betaalachterstand van 267.65(het openstaande bedrag), terwijl ik met een medewerkster van Triant had afgesproken dat de rekening bevroren zou blijven totdat er een duidelijk antwoord binnen zou komen met text en uitleg en evt. kwijtschelding/teruggave van geld.
De brief dateert van 14-05-2012 en moet binnen 14dagen worden betaald.
Wat kan ik nu het beste doen?