BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Problemen met RSN

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-01-2007
  •  
4 antwoorden
  •  

Beste Lezers,

Ik ben 20 jaar en ben begin 2005 begonnen met een rij-opleiding bij RSN (Rijbewijs Service Nederland). Hiervoor moest ik eerst een rij-test doen (waarvoor ik contant 72 euro moest betalen) en aan de hand daarvan konden ze zien hoeveel rijlessen ik ongeveer nodig zou hebben. Dus zo gezegd, zo gedaan! De uiteindelijke prijs van het totaal pakket zou 1666 euro zijn. Ik zou mijn rijbewijs van mijn moeder krijgen en zij betaalde dus het hele begrag ineens. Mijn moeder heeft hard voor deze centen gewerkt!

In begin september 2006 kreeg ik een conflict met mijn rij-instructrice. Zij behandelde de mij totaal niet met respect, ze zei dingen tegen me die ik niet eens tegen iemand zou durven zeggen. Hierdoor wou ik niet meer verder met mijn rijlessen bij haar, omdat er dan zo'n spanning in de auto hangt en ik daardoor niet goed kan rijden. Je moet je wel op je gemakt voelen bij zo iemand.

Anyways, in september heb ik bij RSN aangegeven dat ik mijn opleiding bij hun wil beëindigen en dus het resterende bedrag (wat ik van te voren al betaald heb) graag terug ontvang. Ik kreeg hiervan een schriftelijke bevestiging met ook daarbij gesloten het uren overzicht van mijn instructeur. Nu komen het uren overzicht van haar en van mij niet met elkaar overeen. Zij geeft lessen op die ik nooit heb gehad, en die zelfs nooit zijn ingepland! Ik heb voor meedere lessen ook bewijs dat ik ze niet heb gehad. Ik heb vervolgens vaak naar RSN moeten bellen (0,20 cent per minuut en aangezien ik alleen mobiel heb, komen ook de kosten van mijn mobiele telefoon eroverheen!), vervolgens laten ze je tijden in de wacht staan, en de telefoon rekening blijft maar oplopen. Ik word door hun van het kastje naar de muur gestuurd. Dan moet ik weer bellen, dan weer een brief schrijven, dan weer een e-mailtje.. Ik word er niet goed van! Omdat de uren overzichten niet overeen komen, moest ik dit onderling met me rijinstructeur regelen, maar deze wil mij niet te woord staan en hangt de telefoon recht in me gezicht op. Ik heb al meerdere malen bij RSN gemeld dat ik er met me rijinstructeur niet uitkom, aangezien ze mij niet te woord wil staan. Nu, naminimaal 20 duretelefoontjes, tig brieven en e-mailtjes te hebben verstuurd, zijn we nu 4 maanden verder en heb ik nogsteeds mijn geld niet terug! Zolang ik mijn geld niet heb, kan ik ook niet verder met rijlessen bij een andere rijschool. Me theorie verloopt over een paar maanden en straks moet ik alles weer overnieuw doen! En wie betaald dat? Al meerdere malen word mij beloofd dat ze me terug zullen bellen, maar steeds verneem ik niks van hun kant. Dit levert enorm veel spanningen op!

Is er iets wat ik hieraan kan doen? Ze houden zich niet aan hun afspraken en laten me alleen maar wachten. Ik wil gewoon de rest van me geld terug, zodat ik verder kan! Is dat zo moeilijk?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit RSN-probleem, want het hangt mij me strot uit! Ik ben het nu echt zat!

Met vriendelijke groet,

Berber Visser

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.