BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met een betaling bij de H&M

Bijdrage door gebruiker
11-10-2008
1 reactie

Geachte lezer

Ik koop regelmatig wat bij de H&M en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tot helaas op dit moment.

Een maand of 2 geleden kreeg ik aanmaningen over een levering dat is teruggestuur, en waar bij een kiala punt ook al een gedeeltelijke betaling is verricht. Dit heb ik direct gemeld bij de H&M. Hun reactie was dat ze achterlagen met de retouren en dat het wel goed zou komen. Even later werden er aanmaningskosten in rekening gebracht. Ook toen heb ik contact op genomen met de H&M en het verhaal nogmaals uitgelegd. Hierop moest ik een mail sturen naar de H&M met daarin de bewijzen van retouren en betalingen. Ook dit heb ik netjes gedaan en daarin kwam naar voren dat ze MIJ in plaats van ikHUN geld schuldig ben. De reactie op die mail liet niet lang op zich wachten omdat ik kort daarna een brief van het incassobureau kreeg en een mailtje met daarin het verhaal dat de H&M er niks meer aan kon doen omdat het dus al bij het incasso bureau lag. Op deze mail heb ik gereageerd met het verhaal dat het probleem bij de H&M ligt en niet bij mij of het incassobureau. Hierop heb ik van de H&M geen reactie ontvangen maar wel van het incassobureau. Ik moet nu binnen 24 uur betalen omdat er anders een deurwaarder aan de deur komt.

Hier ligt nou net het probleem, ik ben overtuigd van mijn recht en heb dat aan de H&M duidelijk laten zien in scans van retourbewijzen en copytjes van bankbetalingen. Maar de H&M schijnt hier helemaal niks aan te willen doen. Hoe zou ik de mensen van het incassobureau of H&M duidelijk kunnen maken dat ik niet ga betalen omdat het geld hun niet toekomt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.