Voor het eerst in 15 jaar ben ik ziek, ik zit dus nu in de ziektewet. Ik heb bij mijn baas een vast dienstverband. Echter ben ik ook voor een gedeelte afgekeurd.
Nu betaald hij mij maar 70 % uit van mijn loon, mag dat? Op de site van de uwv word ik er weinig wijzer uit.
Tevens nog een vraagje, ik moest werk verrichten wat ik wegens mijn afkeuring niet mag doen van de ARBO. Mijn baas trekt zich daar bijzonder weinig (egenlijk niets) van aan. Ik mag geen werk weigeren, aangezien ik dan op staande voet ontslag kan krijgen. Hoe zit dit?
De reden dat ik in de ziektewet zit is namelijk gekomen omdat ik werkzaamheden heb gedaan die ik van de ARBO niet MAG doen, maar van mijn baas MOET doen.
Hoe moet ik hiermee aan?
BVD