Hallo,
Vanmiddag was ik in de Hornbach bij de kerstshow. Daar hadden wij leuke Icecube kransjes gezien voor om een kandelaar. Deze waren per 2 verpakt en er hing een prijsje boven van €0.85. Leuke prijs dachten wij, dus kochten we twee setjes. Eenmaal bij de kassa aangekomen moesten we € 3.25 per setje betalen. Dit vonden wij vrij veel, maar hebben ze wel gekocht.
Toch zijn we weer nog even de winkel ingegaan om te kijken of wij het we de prijs wel goed hadden gezien. De prijs van € 0.85 klopte; we hebben zelfs het artikelnummer vergeleken en deze was exact het zelfde.
Toen hebben we er iemand van de klantenservice bijgeroepen. Deze man gaf aan dat de gescande prijs (€ 3.25) de juiste was en een klant het wel op de verkeerde plek gehangen zou hebben. Dus wij aangedragen dat het artikelnummer hetzelfde was. Maar nee, de man bleef volhouden dat € 3.25 echt de juiste prijs was, terwijl op dat bordje met het hetzelfde artikelnummer als op ons artikel toch echt € 0.85 stond. We kregen het verschil dus niet terug, dus hebben we (omdat we het hier niet mee eens waren) de twee setjes geretourneerd.
Een tijd geleden heb ik zelf in een winkel gewerkt. Als dit soort situaties voorkwamen, moesten wijhet artikelvoor de aangegeven prijs aanbieden, aangezien de fout aan de kant van de winkel ligt.
Nou vraag ik me af wat in zo'n geval de juiste regeling is....
Weet iemand dit?
Groetjes
Annette