Ik heb eind juni een aantal kledingstukken besteldbij Bonprix.
Voor de betaling kon ik kiezen tussen eenmalige machtiging, rembours (€ 5,= extra betalen) of acceptgiro (ook een bedrag extra betalen). Ik heb gekozen voor de eenmalige machtiging. Begin juli is het bedrag van mijn rekening afgeschreven (niet het volledige bedrag, waarschijnlijk was een deel niet meer leverbaar). Verder hoorde ik niets.
Eind juli heb ik er eens achteraangebeld, kreeg te horen dat de bestelling gereed stond in het magazijn voor verzending. Een week later weer gebeld, kreeg toen te horen dat er iets fout was gegaan en mijn telefoonnummer is genoteerd, zodat ik de volgende dag terug gebeld zou worden. Je raadt het al....... geen enkel telefoontje.....
Toe heb ik maa r een boze brief gestuurd, dat ik het geld terug wil. Uiteindelijk werd begin vorige week geleverd (slechts 1 van de 4 artikelen, het bedrag wat te veel was afgeschreven zou terug gestort worden). Ik trek de verpakking los en wat zie ik? De door mijbestelde witte broek is niet echtwit te noemen maar grauw, dus ik heb gelijk maargebeld dat ik het artikel niet wenste behouden en teruggave wens van het gehele door mij betaalde bedrag (dus incl verzendkosten van € 5,=) Maar dat kan niet volgens de voorwaarden, de verzendkosten zijn voor mijn rekening. En ik kon ook niet teruggebeld worden want het hoofdkantoor zit in Frankrijk (???)
Kan een postorderbedrijf bij wanprestatie inderdaad deze verzendkosten bij mij in rekening brengen?? (cf voorwaarden ben ik ruim 16% rente op jaarbasis verschuldigd bij te late betaling, ontvang ik dat dan ook overde periode dat zij mijngeld onterecht in bezit hebben ????)