BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

PostNL: "Oeps, je hebt te weinig betaald voor je pakket"

Bijdrage door gebruiker
01-12-2024
2501 keer bekeken
20 reacties
Afbeelding bij deze post - PostNL: "Oeps, je hebt te weinig betaald voor je pakket"

Ik heb op Bricklink een hobby Lego winkel en verstuur daardoor vaak pakketjes via PostNL, zowel nationaal als internationaal. Ik let daarbij op dat ik altijd aan de maximale pakketgrootte van de gekochte verzendlabels voldoe, en meet de kleine pakketjes altijd van tevoren op.

Sinds ongeveer een jaar krijg ik bij minimaal de helft van de 'Klein Pakket' verzendingen een email van PostNL dat ik zogenaamd te weinig betaald heb. Dit zijn ook mails die echt van PostNL zelf afkomen, dus geen spam/scam mails. Als je dan online gaat kijken, komt het er keer op keer op neer dat ze het pakketje veel te groot hebben opgemeten. En dan praat ik niet over een paar cm verschil, maar bijvoorbeeld mijn rechthoekige pakketje (gewoon een doosje) van gisteren van 19x14x5 cm wordt door PostNL gemeten als 42x24x5,5 cm. En dit soort absurde maten is elke keer het geval.

PostNL kan óf niet meten, óf probeert onwetende of onoplettende klanten extra te laten betalen. Beiden vind ik schandalig, want de klant wordt hier de dupe van. Goed, je kan online dan weer bezwaar maken en tot dusverre wordt dat bezwaar altijd gehonoreerd, maar het is toch belachelijk dat dit keer op keer gebeurt? Ik moet elke keer maar weer actie ondernemen om niet als wanbetaler bij PostNL in de boeken te komen staan. En PostNL lijkt niets eraan te doen om hun foute metingen op te lossen.

Herkennen mensen zich in dit probleem? Is meer personen dit gedrag van PostNL opgevallen? Zijn er meer klachten over dit fenomeen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.