BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Postnl maakt terugontvangen van onterecht betaalde Inklaringskosten onmogelijk

Bijdrage door gebruiker
15-10-2022
111 keer bekeken
5 reacties
Afbeelding bij deze post - Postnl maakt terugontvangen van onterecht betaalde Inklaringskosten onmogelijk
Bezwaar kun je alleen makem als je eerst betaald.
Ik heb betaald en gewacht tot ik het pakketje heb ontvangen.
Omdat het een zelfgemaakte sjaal van familie als geschenk betrof bezwaar gemaakt tegen de 9 euro inklaringskosten.
Open link in mail postnl voor maken van bezwaar.
Link leidt naar website postnl
Website vragen leiden naar chatbot.
Chatbot geeft na vele vragen tot telefoonnummer voor maken bezwaar.
Telefoon leidt tot doorverbinden.
En uiteindelijk weer naar website.
Waar je een formulier moet invullen die staat bij dubbel betaalde inklaringskosten. Dit formulier miet je invullen met andere antwoorden dan de gestelde vragen omdat mijn reden van bezwaar niet dubbele betaling is, maar het feit dat ik niets heb gekocht maar een geschenk van familie heb ontvangen.
Ik sluit foto's bij van pakket met etiket en het geschenk en stuur in.
Vervolgens krijg ik terug van postnl dat volgens hun gegevens ik het pakket nog niet heb ontvangen en dat ze daarom mijn bezwaar niet in behandeling nemen.
Ik reply met dat ik duidelijk wel het pakket heb ontvangen aangezien ik er foto's van heb bijgesloten. En dat het niet zo kan zijn dat als het administratieve proces van postnl niet loopt ik mijn geld niet terugkrijg.
Vervolgens geen reactie behalve klanttevredenheidvraag na contact met klantenservice.




Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.