Op 25 mei jl heeft een besteller van PostNL met een PostNL bus het tuinhek van mijn bejaarde en auditief gehandicapte buurvrouw vernield. Niet expres, maar toch, zonder een briefje achter te laten. Gelukkig had een andere buurman dit gezien en heb ik namens mijn buurvrouw contact gezocht met klantenservice van PostNL. Dit resulteerde erin dat de betreffende medewerker werd aangesproken door zijn teamleider en later alsnog bij de buurvrouw excuus kwam aanbieden. De postbesteller (aardige kerel, we kennen hem al een tijd) spreekt gebrekkig Nederlands en de buurvrouw is doof. Geen goede combinatie.
Ik ben contact blijven houden met PostNL, de afdeling Onderzoek heeft e.e.a. in behandeling genomen. Na een lange tijd van mailen en chatten kwamen zijn tot de conclusie dat het opgelost moest worden. Zij stuurden mijn buurvrouw een doosje chocolade en stelden dat de betreffende besteller een briefje met een telefoonnummer erop in haar brievenbus zou gooien. Dit is echter nooit gebeurd, ook niet nadat ik zes weken lang wekelijks contact heb gezocht en hierbij duidelijk heb aangegeven dat de buurvrouw door haar handicap niet kan bellen en dat het wat mij betreft (we hebben het tenslotte over PostNL) toch mogelijk moest zijn om haar een brief te sturen waarin staat hoe zij de schade kan verhalen.
Tot op heden blijft elke concrete oplossing uit en weet ik niet meer wat ik moet doen om de schade voor mijn buurvrouw te laten herstellen. Het arme mens is 80 jaar, recent weduwe en haar passie in het leven is haar tuin. De tuin wordt nu - doordat er geen hek meer staat - gebruikt als verkorte looproute en zelfs honden worden er uitgelaten. Het levert veel stress op voor mijn buurvrouw en PostNL geeft elke keer nul op het rekest. Weet iemand hoe of waar ik deze zaak aan de kaak kan stellen? Bedankt alvast voor de te nemen moeite! Hgr. Diane