In maart heb ik een pakket verstuurd naar een kennis in Italie. Omdat de waarde hoog was, heb ik het als aangetekend pakket verstuurd, zodat het verzekerd was voor 500 euro, ongeveer de waarde.
U raadt het al: pakket kwijt. Gelukkig had ik het verzekerd, dacht ik..
Lang verhaal kort: 2 april een onderzoek ingesteld en ik word al 2 maanden lang van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst is er een verzendbewijs nodig (gelukkig had ik die nog), daarna een nota (gelukkig mocht een rekeningafschrift), maar de gekke vragen daarna als een betalingsbewijs (waarom nodig als er een verzendbewijs is?) en onderliggende mailwisselingen met de geadresseerde (waarom als een vriend)..
Wie kan mij helpen met wat ik moet doen. Zelf hanteert PostNL een termijn van maximaal 2 maanden voor vergoeding, maar die zijn ondertussen ook al verstreken.
Verzekering = verzekering dacht ik, maar moet ik PostNL nu in gebreke stellen om de 500 euro (+ 20,80 verzendkosten asociaal hoog) terug te krijgen?
Voor medewerkers van PostNL, zie nummer 630343 en de tientallen Emails en telefoontjes die ik al met jullie gepleegd heb... @PostNLWebcare