Op 22 februari 2010 heb ik een email van de Postcode Loterij ontvangen n.a.v. een telefoongesprek waarin ik akkoord ben gegaan met éénmalig gratis meedoen met de postcodeloterij met 2 extra loten. Als ik binnen 7 dagen zou bellen, na de datum email, zou het direct worden stopgezet.
Op 26 februari 2010 is er toch 2x 10,25 euro van mijn bankrekening afgeschreven voor de maand maart 2010. Mijn man heeft toen gebeld (binnen de 7 dagen-termijn) om dit bedrag te laten storneren. Dat kon niet telefonisch. Hij kreeg een ander nummer dat ik toen heb gebeld. Ik moest een brief schrijven, ondertekend, en dan zou alles goed komen.
Die brief heb ik 2 maart verzonden naar Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam, maar heb tot op heden nog geen geld terug ontvangen.
Tot mijn verbazing werd ik 29 maart gebeld door een medewerker van de Postcode Loterij. Hij was hevig verbaasd dat ik mijn lidmaatschap voor de 2 extra loten had opgezegd en vroeg wat de reden daarvoor was. Ik was nog veel verbaasder dan hij. Ik had toch duidelijk aangegeven in het allereerste gesprek dat ik absoluut niet met 2 extra loten wilde meespelen vanaf het moment dat ik daarvoor zou moeten gaan betalen en ik had dat ook schriftelijk al aangegeven. Het duurde geruime tijd voor hij ervan overtuigd was dat ik al eerder een brief met opzegging had verzonden (dat wist hij, anders vroeg hij niet waarom ik had opgezegd) en dat ik daarin om mijn geld terug had gevraagd. Daar wist hij dan weer niets van en het stond ook nergens.
Daarop heb ik een ander telefoonnummer van hem gekregen, nl. 0900-3001500 en dat heb ik diezelfde avond gebeld. Zij wisten ook niets van geld dat terug zou worden gestort. Hij zou een formulier sturen, waarop ik aan kon geven naar welk banknr. het geld terug moest.
Op 31 maart kreeg ik tot mijn verbazing alleen een rood formulier om mijn machtiging in te trekken. Aangezien het geheel al was stopgezet, vind ik dat een beetje vreemde aktie. Ik heb namelijk nooit een formulier hoeven tekenen en opsturen om een machtiging te verlenen, dus heeft het geen zin om een niet-verleende machtiging in te trekken.
Het formulier om mijn geld terug te vragen heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen, vandaar deze vraag aan jullie. Wat voor verdere stappen zou ik kunnen ondernemen?