Beste experts en andere geinteresseerden,
al sinds mijn jeugd heb ik een spaarrekening bij de Postbank. In al die jaren viel me altijd het volgende op: geld overmaken naar ANDERMANS rekening is binnen een oogwenk gedaan (klasse, Postbank!), maar geld overmaken naar je EIGEN SPAARREKENING duurt altijd een tijdje, met daarbij nog: je geld is weg!
Ik heb een concreet voorbeeld: op zaterdag jongstleden maakte ik een bedrag over van mijn girorekening naar mijn spaarrekening. Eerst kwam deze overboeking in mijn lijstje van 'Ingeplande Opdrachten' (zoals gewoonlijk). Vandaag keek ik weer, en nu is het geld van mijn rekening. Toch staat het nog NIET op mijn spaarrekening: het is dus ergens bij de Postbank 'verloren' gegaan (lees: ze trekken er even rente op).
Mijn vraag: mag de Postbank dit doen? Moeten ze het geld niet net zo snel overmaken als bij andere transacties? Ze trekken nu rente op MIJN geld, MIJN rente dus!
Alvast bedankt!