BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pin betaling afgerond.

Bijdrage door gebruiker
10-01-2012
20 reacties
Vanmorgen boodschappen gedaan met mijn eega.
Bij de Lidl;
Houdbare magere melk 12x €0,45
Cassis 6x €0,89
Polderbrood bruin 2x €1.09
Op de kassabon staat het volgende bedrag; €8,27. Ze hebben ‘per abuis’ 1x magere melk gerekend, een voordeel van 11x €0,45 = €4,95. Echt goedkoop daar dus. ;-)

Maar waarom ik dit topic open is het volgende, wij halen 2artikelen bij een (nog) niet nader genoemde winkel á €2,99 per stuk, totaal bedrag is dan €5,98. Wat schept onze verbazing, wij betalen met PIN, maar er wordt €6,00 afgerekend. Dit gemeld bij de kassière, die er ook geen ander antwoord op kan geven dan dat dit altijd gebeurd, maar als het bedrag eindigt op 1of2 cent, dit wel weer in het voordeel van de klant is. Wij zeggen in koor “dat mag niet”. De kassière zegt dat zij dit niet weet, dus vraag ik naar de eigenaar of bedrijfsleider, aangezien die er niet zijn.. moeten we het doen met iemand van de administratie. Die zegt dat dit zo is ingesteld, in het kassasysteem, maar deze heer meld wel meteen dat we onze 2cent terug kunnen krijgen.

Nu mijn vraag: Mogen pinbetalingen afgerond worden?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.