2 weken geleden kreeg ik in één keer 4 emails van PayPal "to confirm my account" en in 1 van die emails werd een foutief laatste nummer van mijn bankpas aangegeven.
Ik vond het een beetje vreemd en heb die mailtjes bewaard.
Een paar uren later wordt ik opgebeld door een medewerker van mijn bank met de vraag of ik accoord ga met de afschrijving van 1€ t.g.v. PayPal. Nou, nee! en werd vervolgens verzocht om direkt naar de bank komen; mijn bankpas werd intussen ongeldig verklaard wegens frauduleuze handeling.
Ik heb namelijk helemaal niets met PayPal, geen rekening of aanvraag daartoe bij hun gedaan.
Vervolgens PayPal gemaild dat iemand fraudeert met mijn naam en bankrekening, althans een poging daartoe.
Het antwoord was ontluisterend: wij hebben uw email ontvangen maar u moet zich, voordat wij terzake kunnen reageren, eerst bij ons registreren, m.a.w. een rekening openen. Nou, wederom , NEEN. Bovendien vermelden ze mijn officiële geboortenamen.
Weer een mail gestuurd en nu naar spoof@paypal.com met als resultaat: een antwoord van gelijke strekking!
Ze weigeren dus inhoudelijk antwoord te geven.
Wat ik mij nu afvraag is:
1. hoe is het mogelijk dat iemand met mijn emailadres en een foutief bankpasnummer via PayPal toch bij mijn rekening kan komen;
2. is er een mogelijkheid om zonder je te registreren een behoorlijk antwoord van PayPal te krijgen?
Ten overvloede: met deze bankpas (chip) deed en doe ik géén internetbetalingen en geskimmed bleek het ook niet, anders was een korrekt bankpasnummer vermeld.