Op 27 december 2007 heb ik mij via een aanbieding laten verleiden tot een abonnement op de relatiebemiddelingssite Parship.nl, dat slechts 1 maand zou duren en zou eindigen op 27 januari 2008. In de correspondentie rept Parship over het feit dat dit abonnement niet automatisch zal worden verlengd. Dit staat tevens in de lidmaatschapsstatus op de site: 'het abonnement eindigt op 27 januari 2008'. Dan mag je dus aannemen dat het inderdaad eindigt op 27 januari. Niets is echter minder waar: er moet een speciale handeling via de site en via 'mijn gegevens' en 'mijn lidmaatschap' worden verricht waarbij het abonnement wordt stopgezet of verlengd. Doe je dit niet, (je denkt: het wordt NIET AUTOMATISCH VERLENGD) dan wordt het dus glashard verlengd met nog eens 3 maanden. En dus WEL AUTOMATISCH VERLENGD.Een klassieke fout dus, zo zie ik op de site van Kassa. Het enige dat erop zit is: betalen tot eind april, gebruik maken van hun site, eind april bankrekeningen laten blokkeren en intussen een aangetekende opzegbrief sturen. Misschien ook nog even informeren bij de Kamer van Koophandel of er een gedagtekende overeenkomst bestaat. Het staat allemaal in de voorwaarden waarmee ik bij aanvang akkoord ben gegaan maar waar ik over val is deze formulering:Hierbij kunnen wij u laten weten dat het premium-lidmaatschap in is gegaan op 27.01.2008 (dat moet dus zijn 27.12.2007)en zal eindigen op 27.01.2008. Uw premium-lidmaatschap wordt niet automatisch verlengd. Uw profiel blijft echter bestaan tot u een besluit neemt over de verlenging van uw lidmaatschap.Net als vele anderen moet ook ik concluderen dat correspondentie met Parship, wazig, onduidelijk en laks is. Een goede les: dit doe ik nooit meer.Nikki