BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Parkmobile onredelijke oplichters

Bijdrage door gebruiker
19-06-2014
8 reacties
Op 15 mei ging ik zoals elke donderdag naar mijn balletles om 21.00 tot 22.15 waarvoor ik maximaal 1,5 uur hoef te parkeren in het centrum van Amsterdam (valckeniersstraat) na mijn les heb ik mijn Parkmobile parkeerapp keurig afgemeld waarbij de tijd stopte en de app werd afgesloten. (wanneer de app nog loopt staat er een icoontje op het beeldscherm van mijn telefoon).

De volgende dag 16 mei om 23.50 kreeg ik een sms bericht dat mijn parkeeractie het maximum had bereikt en ik zou worden afgemeld. Tot mijn grote schrik stond ik nog aangemeld (inmiddels 26 uur) ondanks ik mij na mijn balletles toch echt heb afgemeld en naar huis ben gereden.

Direct heb ik via twitter een bericht naar Parkmobile gestuurd en via het contactformulier waarop ik geen reactie ontving en ik twee weken later een factuur ontving van 47,90,- euro betreft mijn parkeer actie van 15 op 16 mei. Na voor de tweede maal contact opgenomen te hebben met Parkmobile ben ik tweemaal geholpen door [edit - red. naam verwijderd] van Customer Support Parkmobile omdat ik kennelijk als een vervelende klant ben gezien werd ik voor de derde keer afgescheept door [edit - red.] Teamleader Customer Support (of iemand die zichzelf zo noemt) waarna ik mij nog steeds niet geholpen en mijn reactie naar hem reageerde. In de reactie die erop volgde werd voor de vierde maal afgescheept door [edit - red.] weer van Customer Support.

De volgende dag heb ik de hele dag in Amsterdam Buitenveldert gestaan waar meerdere malen per dag door het gemeente bedrijf Cition wordt gecontroleerd waar ik tevens netjes een vergunning voor heb. Ik heb een bewijs opgevraagd dat ik vrijdag 16 mei ben gescand door een controle auto en tevens dus niet meer in de stad stond geparkeerd.

Ik heb meerdere malen contact gehad met Parkmobile waarin zij mij op geen enkele wijze tegemoet komen, er geen storingen in hun systeem staan vermeld en ik de factuur gewoonweg moet betalen of anders het incassobureau wordt ingeschakeld...

Ik ben een oprecht persoon en zou totaal geen moeite hebben met het betalen van de rekening als ik was vergeten de parkmobile parkeer app uit te zetten. Tevens heb ik als tegemoetkoming aangeboden 2 uur van het parkeertarief te betalen i.p.v. de 1,5 uur dat ik werkelijk heb geparkeerd wat uitkomt op 7,- euro i.p.v. de rekening van 47,90,-! Daarnaast heb ik meerdere malen gewezen in mijn parkeergeschiedenis te kijken betreft die zelfde zone elke donderdag waar zij gewoonweg niet op reageren en mij laten stikken. Ik voel mij volkomen in een hoekje geduwd en behandeld als een oneerlijk persoon, terwijl ik altijd keurig mijn rekeningen betaal.

Bedankt voor het nemen van tijd om mijn bericht te lezen en ik hoop dat iemand mij wellicht kunnen helpen in het staan in mijn recht als eerlijke burger.

Het bedrag is op vandaag afgeboekt welke ik direct heb gestorneerd.

Heeft iemand wellicht nog tips?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.