Van de week is er een pakje bij mij bezorgd, maar omdat ik niet thuis was is het pakje bij mijn buren afgegeven, terwijl ik een heel groot papier bij mijn bel/deur heb hangen met een vriendelijk verzoek (met een sorry en een bedankt) het niet bij deze buren af te geven (met grote letters geschreven, goed te lezen dus) omdat ik geen vertrouwen heb dat ik dan mijn pakje nog wel krijg. Het papiertje dat ik ontvangen heb om te laten weten dat het pakje bij mijn buren lag was ook geheel niet gevuld! geen datum, geen naam alleen een huisnr gekrabbeld.
Hierover heb ik een klacht gestuurd naar Postnl en kreeg onderstaande als antwoord :
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u niet tevreden bent met onze burenlevering. De chauffeur mag een standaard zending altijd bij de buren afleveren. Ook als u een verzoek op de deur heeft gehangen.
Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven.
Een particuliere afzender kan de tekst 'alleen huisadres' op het pakket schrijven en een bedrijf zal dit elektronisch aan ons doorgeven.
Dit vind ik echt te gek. Ik begrijp dat het ze geld scheelt als ze het pakje niet voor een 2de keer hoeven aanbieden, maar dat zij vinden dat ze het bij welke buren dan ook mogen afgeven , dat ze een verzoek tot niet bezorgen bij bepaalde buren mogen negeren, dat vind ik heel raar.
Mogen ze dat inderdaad vraag ik me nu af.
Dan heb ik liever dat het meteen bij het postagentschap wordt neergezet en dat ik het daar ophaal.