Ik huur een woning. Sinds ik daar woon (mei 2011) begeeft elke winter mijn ketel het zeker 3 x en moet er een monteur komen. Gemiddeld heb ik die 7 x per jaar in huis voor de CV-ketel. De ketel is HR maar 18 jaar oud. Sinds ik hier woon is zo'n beetje elk onderdeel vervangen. De afgelopen 3 weken heb ik 6 x een monteur over de vloer gehad en komende woensdag komen ze nog een x.
Ook heb ik mijn eindafrekening gekregen, die is hoger dan de strengste winter die ik hier heb meegemaakt terwijl het afgelopen jaar een zachte winter was en ik moet een bedrag bijbetalen.Mijn gasverbruik is in mijn eentje in een appartement 1762M2, dat is bijna net zoveel als voor een gezin in een 2 onder 1 kap woning. En dat terwijl ik niet warmer stook dan 20,5 (voor opstaan en 's avonds na 18.00) in de woonkamer, slaapkamers niet verwarmd, 's avonds automatisch uit naar 17 en 's ochtend automatisch aan (een uurtje naar 20,5), uit als ik wegga 17 en als ik overdag thuis ben 19 graden, ik douche kort en ik kook normaal.
Na deze eindafrekening is op mijn verzoek de ketel nagekeken en weer goed bevonden maar wel is het systeem doorgespoten omdat de radiatoren slecht opwarmden. Hierop volgde een continue leeglopen van de ketel waardoor ik hem elke 2 dagen moet bijvullen, anders slaat ie niet meer aan en heb ik geen warm water. Tot nu toe kunnen de monteurs geen lekkage vinden....vandaar het onderzoek a.s. woensdag.
Inmiddels ben ik er helemaal klaar mee en wil ik gewoon een goed functionerende ketel, warme douches en een warm huis zonder fratsen. Hiervoor wilde ik, gewapend met alle feiten, in overleg met mijn verhuurder Actium Wonen die beweren dat de ketel prima functioneert en niet vervangen hoeft te worden.
Ik heb dus een storingsoverzicht opvraagd bij de onderhoudsservice firma Feenstra. Deze firma geeft nu aan dat ik deze niet kan krijgen omdat ik niet de eigenaar ben van de woning en de reparaties in opdracht van Actium gebeuren. Maar ik doe de meldingen en de reparaties gebeuren in mijn woning, waarom mag ik hier geen overzicht van?
Ik had dit volgens hen zelf kunnen bijhouden door mijn werkbonnen te bewaren. Nu heb ik de laatste 1,5 jaar geen werkbonnen meer gekregen, omdat ze zijn overgestapt op het gebruik van tablets waar ik met mijn vinger een handtekening op moet zetten.
Ik had dan werkbonnen via de mail thuis moeten krijgen. Deze heb ik niet gekregen omdat ze mijn e-mailadres niet hebben. Dat had ik toch kunnen zien als ik mijn handtekening op de tablet zette dat ik die daar in kon vullen. Eh...zonder leesbril en zonder erop geattendeerd te worden? Mijn volgende vraag was dan ook, mag ik dan de werkbonnen die ik per mail had moeten ontvangen alsnog krijgen. Nee ook dat kon niet, want daar hadden ze geen toestemming voor van Actium. Eh...die werkbonnen waren toch voor mij?
Klacht ingediend bij de klachtenafdeling van Feenstra, maar....heb ik nou wel of geen recht op een overzicht van alle storingen aan de CV-ketel in mijn huurwoning opgesteld door Feenstra zonder tussenkomst van Actium Wonen? Want Actium Wonen gaat mij dat overzicht natuurlijk ook niet verschaffen.....want er is niks mis met de ketel...toch...zucht...