BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Overstapservice

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
01-07-2006
  •  
5 antwoorden
  •  

Goedendag,

ik maak gebruik van de overstapservice om van de Fortis over te stappen naar de ABN. Kreeg een brief van fortis dat ze voorlopig akkoord zijn met de overstapservice en dat per 7-7 mijn passen geblokkeerd zijn (betaalrekening, spaarrekening en creditcard). ik heb alle instanties ingelicht ivm mijn overstap en heb mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven. Ik heb afgelopen donderdag mijn spaarrekening op laten heffen en mijn spaargeld over laten boeken naar mijn nieuwe rekening. Echter 48 uur later staat er echter nog geen rooie cent op mijn nieuwe rekening. Fortis gebeld en die wisten mijn doodleuk te vertellen dat er wel enkele weken (!) over heen kon gaan voordat het geld op mijn rekening zou staan. Ik spreek over een zeer aanzienlijk bedrag en dreig nu in de problemen te komen omdat ik a) nog een beetje geld op mijn oude betaalrekening heb staan om nog eventuele incasso's nog te betalen. b) mijn spaargeld nu in cyberspace zweeft en niet gewoon op mijn rekening staat en mij salaris pas rond 25 juli gestort wordt.

Volgens Fortis is dit het risico als je gebruik maakt van de overstap service (eigen schuld dikke bult). Volgens de ABN kan het geld bij een normale overboeking al na 24 uur op de rekening kunnen staan. Bij Fortis kan dit schijnbaar niet en schijnen ze met opzet grote transacties met opzet te vertragen om extra rente te trekken.

Mijn vraag is mag dit? Zo nee wat kan ik er aan doen. Ik kan wel een deal sluiten met ABN voor krediet maar op deze manier word ik gedupeerd door de arrogantie die Fortis verspreidt.

Internet bankieren is geen optie bij Fortis want dat loopt niet lekker. ( reden van de overstap).

Tevens lijkt het mij dat fortis een verkeerde volgorde aan houdt mbt de overstapservice. Eerst behoort men je een overzicht te sturen van lopende incasso's, betalingen etc. Daarna kan men pas (in overleg) overgaan tot blokeren van bankpasjes.

Graag jullie advies en raad.

Groeten,

Remco

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.