Op 1 maart 2008 liep mijn rentevaste periode van mijn Postbank hypotheek af. Het ontvangen voorstel voor een nieuwe rente beviel niet en na een afspraak met een Postbank hypotheek adviseur (ingepland op 26 februari 2008 door de Postbank!), waarin ik aangegeven had dat ik de rentepercentages nog steeds veel te hoog vond, had ik op 28 februari 2008 nog geen nieuw voorstel op papier ontvangen. Op 28 februari 2008 heb ik per aangetekende brief een verzoek gedaan om mijn hypotheek op variabele rente te zetten. Vervolgensontvang ik geen schriftelijke bevestiging. Na meerdere telefoontjes met verschillende personen van de Postbank en brieven en faxen verder, krijg ik afgelopen donderdag te horen dat mijn hypotheekdeel wat Maatwerk is niet op variabele rente gezet kan worden, alleen op aflossingsvrij. Na twee keer erachter aan te bellen via mijn nieuwe tussenpersoon (waarbij ik inmiddels een andere vergelijkbare hypotheek, maar dan volledig spaar en voor een veel lager rentepercentage in gang heb gezet), werd er vandaag telefonisch belooft dat het maatwerkdeel op 1 jaar aflossingsvrij gezet kan worden. Hieraan zijn 225 euro kosten verbonden.Daarbij betaal ik nog 2 maanden extra kosten omdat de nieuwe hypotheek nog niet getransporteerd is.
Isdeze uitstel door de Postbank een normale gang van zaken? en kan ik op één of andere manier niet accoord gaanmet de extra bijkomende kosten?....