BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OV chipcard maand abonnement en toch op saldo

Bijdrage door gebruiker
09-01-2012
3 reacties
Mijn zoon gaat naar school in Leeuwarden, tot eind vorig jaar had hij elke maand een drie sterren maandkaart met een stamkaart + personlijke een OV chipkaart voor als hij eens egens anders naartoe wilde.
Begin dit jaar is alles veranderd en moet het maand abonnement op de OVchipkaart worden gezet , hij heeft dit gedaan , bij het ariva kantoor de kaart laten activeren.
Maar het abonnement wordt niet geaccepteerd door het apparaat in de bus omdat er niet genoeg saldo op de kaart staat, hij weer naar het ariva kantoor en daar zeggen ze dat dit wel klopt, hij heeft er dus wat extra tegoed op gezet , op nieuw laten checken, kaart is geactiveerd.
3 januari naar leeuwarden, abonnement wordt weer niet geaccepteerd en mijn zoon rijdt dus weer op saldo.
104 euro weg we zijn al een eind onderweg naar halverwege de maand .

Mijn zoon heeft van armoede maar een nieuwe OV kaart aangevragd maar is (terecht) bang dat het zelfde weer gaat gebeuren.

Hij heeft op het ariva kantoor gevraagd of zijn abonnement (104 euro) over gezet kan worden maar dat kan niet zeggen ze daar.

Ik vind dat Ariva een wanprestatie levert en het geld van het abonnement terug moet storten, dit heeft mijn zoon nu al weer 40 euro gekost aan saldo en een abonnement waar ie niks aan heeft ..

wat kunnen we hier aan doen ?

opmerking van mij:
die OV chipkaart is ons door de strot geduwd, en het ENIGE oplaad punt in een straal van 25 kilometer is in Sneek in de Albert Hein supermarkt , hij moet dus eens per maand een omweg maken van 30 kilometer (saldo) om zijn abonnement op te waarderen, dit is toch te gek voor woorden ?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.