Mijn moeder van 84 krijgt tegenwoordig regelmatig betaalopdrachten terug van de bank met de opmerking dat de handtekening niet klopt. Na contact met de bank krijgen wij te horen dat dit te maken heeft met Interpay. Daar worden de handtekeningen gecontroleerd en als het maar enigszins afwijkt wordt de betaalopdracht niet geaccepteerd. Zoals ik al aangaf is mijn moeder 84 jaar en niet meer zo vast bij de hand. Er kan een lichte trilling in het handschrift zitten. Maar bij bestudering van de betaalopdrachten zie je duidelijk dat het één en hetzelfde handschrift is. De bank geeft aan dat mijn moeder dan maar naar de bank moet komen, maar mijn moeder is slecht ter been. Zij is van dit alles zeer onzeker geworden 'dit kan ik dus ook al niet meer'. Het betalen via bankopdrachten wordt op deze manier bijna onmogelijk gemaakt.Ze is ook niet van de computergeneratie. De kinderen lossen dit nu op, maar ik zou mij voor kunnen stellen dat er ouderen zijn die geen beroep kunnen doen op kinderen of andere familieleden. Wat kan hieraan gedaan worden?
CJS