BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Order webwinkel cancellen, wat zijn mijn rechten?

Bijdrage door gebruiker
12-07-2014
40 reacties
Ik wil graag weten of ik mijn internet aankoop kan cancellen.

Op 25 mei jl. heb ik bij een webwinkel een lamp gekocht en deze gelijk betaald via Ideal. 2 dagen later kreeg ik bericht dat ze over een paar weken een levering uit Turkije verwachten, waar mijn lamp ook bij zit, ze zouden het me laten weten zodra 'ie verstuurd was. Op 12 juni jl. kreeg ik bericht dat m'n lamp was verstuurd, maar dat 'ie per ongeluk naar een Kiala punt was gestuurd. Tot mijn stomme verbazing was 'ie naar een Kiala punt in Haarlem gestuurd, terwijl ik in Hilversum woon. In hun mail stond ook nog de opmerking "dat het voordeel van het naar het Kiala punt versturen is dat ik hem wel kan ophalen wanneer het mij het beste uitkomt" met een smiley erachter, wat bij mij in het verkeerde keelgat schoot.

Ik heb ze gemaild dat ik niet in Haarlem maar in Hilversum woon en ik bovendien geen vervoer heb zodat ik de lamp niet op kan halen, waarop ik terug kreeg dat ze gaan uitzoeken waar het fout is gegaan en dat ze ervoor gaan zorgen dat de lamp naar Hilversum komt. Ik heb daarop gereageerd door te vragen of ze de lamp naar m'n huisadres wilden sturen, waarop ik terug kreeg dat de lamp nu bij een Kiala punt in Hilversum wordt bezorgd. Hier werd ik nogal narrig van want omdat ik geen vervoer heb en door omstandigheden niet in staat ben om de lamp waar dan ook op te halen had ik specifiek gevraagd of de lamp naar m'n huisadres gestuurd kon worden, op die voorwaarden ben ik destijds ook de koopovereenkomst aangegaan. Dat heb ik ze ook gemaild, plus dat ik ook de (duurdere) verzendkosten voor gewone levering via pakketpost van Post.nl heb betaald en dat ik die lamp nooit had besteld als levering via Kiala de enige optie was. Als reactie kreeg ik terug dat ik helemaal gelijk heb en dat het met de fiets vanaf mijn huis ongeveer zeven minuten naar dat Kiala punt is, of ik 'm daar toch niet op wilde halen. Dan zouden zij 10 euro terugstorten voor het ongemak. Ik heb ze teruggemaild dat dat voor mij niet haalbaar is omdat ik wegens omstandigheden momenteel niet in staat ben om te fietsen en ik verder geen vervoer heb en nogmaals het verzoek om de lamp gewoon naar m'n huisadres te sturen zoals de bedoeling was.

Vervolgens heeft de webwinkel gebeld met het Kiala punt in Hilversum waar de lamp inmiddels was aangekomen en gevraagd of zij 'm even bij me langs wilden brengen. Dat wilden ze echter niet en daarom zou het pakket daar 2 weken blijven liggen en dan terug worden gestuurd naar de webwinkel, waarna zij 'm gewoon met Post.nl naar mij zouden versturen. Dat was op 17 juni jl. en toen werd het stil.

Op 4 juli zag ik via de track en trace code van Kiala dat het pakket terug zou gaan naar de afzender, maar ik hoorde maar niets van ze. Afgelopen woensdag heb ik ze gemaild met de vraag hoe het ermee stond, maar ook daar hebben ze niet op gereageerd.

Ik ben het behoorlijk zat en wil de boel eigenlijk cancellen, maar ik vind het ook wel fair om ze nog één kans te geven. Ik ben van plan om ze een mail te sturen waarin ik bovenstaand verhaal uiteen zet en van ze verwacht dat ik uiterlijk aanstaande woensdag een reactie op mijn mail krijg en uiterlijk aanstaande zaterdag verwacht de lamp in huis te hebben, zo niet dan zie ik mij genoodzaakt de order te cancellen en een klacht in te dienen bij het Webshop Keurmerk waar ze bij aangesloten zijn.

Ik wil graag weten of mijn eisen fair zijn en ik in mijn recht sta om de order te cancellen als ze niet op mijn eisen in gaan.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.