Beste,
5-7-2016 ben ik begonnen aan een cursus Russisch bij de LOI. Helaas beviel de cursus mij niet door de nalatigheid van de LOI, (huiswerk opgaves worden niet nagekeken. Dit tot op heden.) Dus ik schreef 27-8-2016 een brief naar de LOI waar ik vroeg om een docent of anders dat ik mijn opleiding wilde opzeggen. Na een aantal werkdagen krijg ik een reactie dat een docent het spoedig zou nakijken.. Geen docent en geen feedback op mijn huiswerk.
Dus ik besluit 7-9-2016alsnog een mail te sturen waarbij ik wens de opleiding stop te zetten. 8-9-2016 krijg ik de vraag of ik hem wel echt wil stopzetten, dus ik reageer direct met een ja. Daarna krijg ik een mail van zo vriendelijke klantenservice mevrouw dat het uiterlijk 10 (werk)dagen duurt voordat de LOI hierop inhoudelijk kan reageren. Nou, dan zijn we er vanaf denk je...
Dan krijg je 19-9-2016het volgende bericht:
Geachte heer XXXXXXX,
Bedankt voor uw bericht van 08-09-2016.
U heeft ons laten weten dat u uw opleiding Russisch wenst te beëindigen. Wij kunnen uw opleiding pas definitief stopzetten nadat u het teveel ontvangen lesmateriaal retour hebt gezonden.
Wij verzoeken u de volgende artikelen retour te sturen: 633 C99 C
U kunt het lesmateriaal retourneren aan onderstaand adres:
Leidse Onderwijsinstellingen
Afdeling Klantenservice
Postbus 4200
2350 CA Leiderdorp
Wij raden u aan het verzendbewijs te bewaren en een kopie per e-mail aan ons toe te sturen. Als wij het verzendbewijs hebben ontvangen zullen wij de inschrijving voor u annuleren.
Het financiële overzicht ziet er na stopzetting als volgt uit:
Lesgeld van 5-7-2016 tot 5-10-2016 = 3 maanden
Opzegtermijn = 3 maanden
Inschrijfgeld = 29,50 euro
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Wanneer u nog vragen heeft, dan horen wij dit graag door middel van een reply op deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Marjoleinxxxx
Afdeling Klantenservice
Nu is mijn vraag of de LOI uberhaupt het recht heeft om het lesgeld in te houden van de maand oktober, want ik diende mij klacht al in eind augustes. Dat zij 10 werkdagen nemen om te reageren kan ik niks aandoen. Daarnaast het opzegtermijn? Ik ga een vorm van abonnement aan (als klant) met de LOI (als bedrijf/winkel) en staat er dan niet een max. opzegtermijn van 1 maand vast?
Hopelijk kan iemand mij hier meer uitleg overgeven, want het gaat om stiekem best veel geld.
Alvast heel erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Tjörven